Deamon USR + Mark of Nurgle = deamon of nurgle

Regelfrågor och förslag på husregler
Ancalagon

Re: Deamon USR + Mark of Nurgle = deamon of nurgle

Inlägg av Ancalagon »

Jag tror nog han är av samma åsikt som mig. Detta är för jävla urbota dumt för att ens bry sig om att argumentera emot.

Personligen slutade jag läsa Steleks blogg ganska exakt 1 sekund efter jag besökte den första gången och läste vad han skrev.

Arioch

Inlägg av Arioch »

Precis...!
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

John_F skrev:Men ändå så argumenterar du inte emot? Jag kan tycka att han har en poäng i att det inte dykt upp nån formulering i demon FAQ och "only affect units from this codex" på samma sätt som det gjort för t.ex. BA prästen...

Jag säger inte att jag vet hur detta ska tolkas, men att bara förkasta det genom att säga att det är dumt funkar nog inte.
Att påverka modeller ur ett annat codex är en sak. Att en enhet ur ett codex skall hämta regler genom att gå omvägen genom ett annat codex är verkligen inte samma sak.

Det finns ingen bevisbörda hos någon som inte tycker som stelek. Han hävdar en sak som inte är standard, alltså är det han som skall bevisa att det är så. Ingen annan verkar tycka att hans bevis håller, alltså förkasstas hans tolkning.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Truant

Inlägg av Truant »

Håller helt med Tröger, hur kan han referera till regler i en annan codex och hävda att de är "universella".

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Fast han har ju faktiskt en poäng. Har man Daemon och Mark of Nurgle så räknas man som en Daemon, man räknas som follower of Nurgle för Epidemus tally-mojäng, men alltså inte som en Daemon of Nurgle för Preferred Enemy (Daemons of Nurgle)?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Valrosskorv skrev:Fast han har ju faktiskt en poäng. Har man Daemon och Mark of Nurgle så räknas man som en Daemon, man räknas som follower of Nurgle för Epidemus tally-mojäng, men alltså inte som en Daemon of Nurgle för Preferred Enemy (Daemons of Nurgle)?
Precis så är det.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Kan inte tänka mig att någon TO skulle godkänna detta. Jag skulle iaf kräva dommarinblandning om ngn skulle kasta detta i huvudet på mig. Inte så mkt för att det går emot regler(vilket det troligen men inte helt tydligt gör) utan för att det så uppenbart går emot rules as intended.

Är detta ens värt att snacka om? Visst kan man lägga inte nån rad i SWE:faqen men jag tycker nog att det mest skulle vara slöseri med bits...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Läste precis den sidan...jag känner mig på något underligt sätt illamående...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar