funkar cammo netting första rundan.
-
Booogeyman
Re: funkar cammo netting första rundan.
Hur fort saker har rört sig innan Turn 1. Har betydelse för många, Bike coversave, Skimmer coversave, Assaultträffar på fordon mm.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
Jag anser att cammo netting skall gälla. På RydCon hade det gjort det.
Coolt att ha ett (förhoppningsvis) årligt arr att kunna backa upp sina regeltolkningar med.
Coolt att ha ett (förhoppningsvis) årligt arr att kunna backa upp sina regeltolkningar med.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
-
Booogeyman
Du är cool back ol
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
Vi har nog också iaf hittils spelat så att camo netting funkar på turn ett. Det är inte en direkt billig uppgrade, och skulle den inte fungera på turn ett så blir det märkbart sämre.
-
Simon Talltorp
RAW säger att dom inte får bonusen för nätet.
RAIBS (rules as interpreted by Simon(c) ) känns som att det borde funka första rundan baserat på logiken att fordon räknas som stillastående för vad gäller tex. assaults.
För övrigt anser jag att GWs anställda borde gå en kurs i hur man skriver regler...
RAIBS (rules as interpreted by Simon(c) ) känns som att det borde funka första rundan baserat på logiken att fordon räknas som stillastående för vad gäller tex. assaults.
För övrigt anser jag att GWs anställda borde gå en kurs i hur man skriver regler...
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....
RAW fungerar det inte, men jag anser nog att man får säga att den funkar ändå.
Dock anser jag inte att det är så konstigt att ifrågasätta det. Det känns mer logiskt att arméerna precis har tagit upp positioner och just stannat vid varandra än att de har stått stilla och väntat ett tag. Om IG-spelaren hade en movement phase innan spelet att stå stilla i, varför sköt han inte i skyttefasen innan spelet som rimligen borde ha varit efter?
Men som sagt, eftersom man räknas som stillastående i andra sammanhang känns det vettigast att göra det här också.
Dock anser jag inte att det är så konstigt att ifrågasätta det. Det känns mer logiskt att arméerna precis har tagit upp positioner och just stannat vid varandra än att de har stått stilla och väntat ett tag. Om IG-spelaren hade en movement phase innan spelet att stå stilla i, varför sköt han inte i skyttefasen innan spelet som rimligen borde ha varit efter?
Men som sagt, eftersom man räknas som stillastående i andra sammanhang känns det vettigast att göra det här också.
Det spelar väll ingen roll om den stått still eller ej, det har inte varit en turn innan.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
RAW håller jag med om att de inte kan användas runda 1. Men å andra sidan är RAW ett tramsigt ord och jag har inget emot att instifta en husregel som säger att de gäller runda 1.
För de flesta är det en dyr uppgradering och gäller den inte från runda ett känns det rätt hårt. Frågan är om det är värt poängen om man får bonus först från runda 2.
-
Silversixx
RAW är det sämsta som hänt med 40k sen internet...