Regelfrågor 8th ed

Regelfrågor och förslag på husregler
NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av NIB »

Flogger skrev:
Iambroborn skrev:Är tanken att det kommer bli tillåtet generellt att spela med FW i turneringssverige nu när alla indexar är i fas och lättöverskådliga? Kommer ju codex senare men just FW kommer väll stanna i indexform
På GoB kommer det alltid vara tillåtet när jag arrar iaf. Lika logiskt att banna FW som att banna Space Marines.
Håller med dig, men som det låter kommer FW-bannen ligga kvar på Fanatic. Tyvärr.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Flogger »

Det låter faktiskt bara absurt enligt mig. Verkligen inte något som gynnar spelet eller communityn, inte likt Fantasia.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av NIB »

Well, FW har aldrig varit tillåtet där tidigare heller. dea får väl själv svara på hur han ser på detta.

Flogger, har du hunnit spela nidsen något i 8th ed? Tankar? Jag skickade ett mess.

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Nora »

Hur funkar det med flygande transporter? Kan en enhet hoppa ut utan att transporten är i "hover mode"? Avser inte några specialregler.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av NilssonHarHund »

Nora skrev:Hur funkar det med flygande transporter? Kan en enhet hoppa ut utan att transporten är i "hover mode"? Avser inte några specialregler.
Om inget annat sägs i datasheet gäller samma regler som för andra transporter.

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Nora »

NilssonHarHund skrev:
Nora skrev:Hur funkar det med flygande transporter? Kan en enhet hoppa ut utan att transporten är i "hover mode"? Avser inte några specialregler.
Om inget annat sägs i datasheet gäller samma regler som för andra transporter.
okej. Anledningen till att jag frågar är att jag inte hittat någon regel som förhindrar detta men intuitivt känns det som man borde vara i hover mode.

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Keibo »

Nora skrev:okej. Anledningen till att jag frågar är att jag inte hittat någon regel som förhindrar detta men intuitivt känns det som man borde vara i hover mode.
Eftersom det som du säger inte står annat kan de hoppa ut ur "zooming" med... på gott och ont.

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Bengt »

Om man spelar med advanced terräng och en enhet infanteri står på andra våningen i en Ruin, kan tex en Dreadnought chargea dem? Vehicles utan Fly får bara avsluta sin förflyttning på bottenplanet i advanced ruins och den har en bas så man ska mätta från bas till bas enligt tools of war. Så den verkar inte kunna komma inom 1" från dem, eller har jag missat något?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av DHettNeck »

Bengt skrev:Om man spelar med advanced terräng och en enhet infanteri står på andra våningen i en Ruin, kan tex en Dreadnought chargea dem? Vehicles utan Fly får bara avsluta sin förflyttning på bottenplanet i advanced ruins och den har en bas så man ska mätta från bas till bas enligt tools of war. Så den verkar inte kunna komma inom 1" från dem, eller har jag missat något?
Du kan inte bli chattar då nej.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Ismeno »

DHettNeck skrev:
Bengt skrev:Om man spelar med advanced terräng och en enhet infanteri står på andra våningen i en Ruin, kan tex en Dreadnought chargea dem? Vehicles utan Fly får bara avsluta sin förflyttning på bottenplanet i advanced ruins och den har en bas så man ska mätta från bas till bas enligt tools of war. Så den verkar inte kunna komma inom 1" från dem, eller har jag missat något?
Du kan inte bli chattar då nej.
Man kan bara bli chattar om månen står i linje med Uranus.

Skriv svar