Regelfrågor 6e
Re: Regelfrågor 6e
Å så var det det här med att skapa "nya coola vapen som inte har några regler".
Doomscythe har sin lilla Death Ray.
Det är en Heavy 1......vaddå?
Den slår ju inte to-hit, men den är å andra sidan inte en template eller blast vapen, eller hur?
Frågan är då, får man skjuta snap-shots med death-ray?
(det vill säga vad händer om man drar en stun/shaken på en doomscythe och den missar sin living metal)
EDIT: Under snap-shot står det ju faktiskt: "It's important to note that any weapon that deson't use BS cannot be fired as a snap-shot".
Vilken tur att necrons inte har superregeln att de nästan alltid ignorerar shaken + stun.....
Vidare:
Lumbering Behemoth, där står det ju att man får skjuta sin main cannon utöver alla andra vapen.
Betyder det då att en Leman Russ som fått shaken/stunned fortfarande får skjuta ordanance?
(Har inte min IG-bok med mig till jobbet så jag kan inte referera lumbering till 100%)
Doomscythe har sin lilla Death Ray.
Det är en Heavy 1......vaddå?
Den slår ju inte to-hit, men den är å andra sidan inte en template eller blast vapen, eller hur?
Frågan är då, får man skjuta snap-shots med death-ray?
(det vill säga vad händer om man drar en stun/shaken på en doomscythe och den missar sin living metal)
EDIT: Under snap-shot står det ju faktiskt: "It's important to note that any weapon that deson't use BS cannot be fired as a snap-shot".
Vilken tur att necrons inte har superregeln att de nästan alltid ignorerar shaken + stun.....
Vidare:
Lumbering Behemoth, där står det ju att man får skjuta sin main cannon utöver alla andra vapen.
Betyder det då att en Leman Russ som fått shaken/stunned fortfarande får skjuta ordanance?
(Har inte min IG-bok med mig till jobbet så jag kan inte referera lumbering till 100%)
Senast redigerad av 1 Truant, redigerad totalt 6 gånger.
Varför behöver man inte slå ett to hit slag? Missförstå mig rätt, jag vill inte att den ska nerfas på pin kiv eftersom jag köpte två så fort den kom som modell, men jag hittar inget som säger att den automagiskt träffar sin linje där den vill träffa. Och med tanke på att lasguns (som också är en linje fast av ljus) behöver träffa och det inte står någonting om att behandla den som en template så är min slutsats att man måste slå för att träffa.
Ja du har ju helt rätt.....det blir som sagt alltid sådana missförstånd när man skapar ett vapen som inte fungerar som något annat vapen som redan finns.Halvar skrev:Varför behöver man inte slå ett to hit slag? Missförstå mig rätt, jag vill inte att den ska nerfas på pin kiv eftersom jag köpte två så fort den kom som modell, men jag hittar inget som säger att den automagiskt träffar sin linje där den vill träffa. Och med tanke på att lasguns (som också är en linje fast av ljus) behöver träffa och det inte står någonting om att behandla den som en template så är min slutsats att man måste slå för att träffa.
Därmed får den ju också skjuta snap-shot.
Sv: Regelfrågor 6e
Nej, det får du inte. Du får bara bladestorma i en runda, och har för mig att det i regelboken står att när det står "turn" så menas "player turn" unless otherwise noted.
Så om du använder bladestorm i din runda kan du inte använda den i motståndarens.
Tror jag då.
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Så om du använder bladestorm i din runda kan du inte använda den i motståndarens.
Tror jag då.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: Sv: Regelfrågor 6e
Helt rätt: Läs under "Game Turn and Players Turn" sida 9.Flogger skrev:Nej, det får du inte. Du får bara bladestorma i en runda, och har för mig att det i regelboken står att när det står "turn" så menas "player turn" unless otherwise noted.
Tror jag då.
Bladestorm står det att du får göra "that turn", det vill säga du får inte bladestorma iöverhuvudtaget under fiendens runda.
Däremot står det ju att du inte får skjuta "subsequent shooting face" vilket alltså innebär att man får bladestorma och sen dra ett overwatch-skott
(En typisk 5th->6th miss)
Hur tolkar folk att demoner till CSM funkar? Gäller fortfarande undantaget att dom får assaulta när dom deepar, eller har det ändrats på nåt sätt med sjätte?
Hur funkat challange mot chariots?
Blir det så att i och med att man inte kan accepta att man inte får slå tillbaka alls?
Eller hur funkar det?
Blir det så att i och med att man inte kan accepta att man inte får slå tillbaka alls?
Eller hur funkar det?
Jag vill veta vad folk tycker om deepande Chaos Daemons till CSM ikoner? Jag anser att även fast wordingen på dem är bara för Terminators, Obliterators och Lesser Daemons. Men detta skrevs ju långt innan allies var påkommet och de är ju trots allt Battle Brothers
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
-
max_elmgren
Vad jag läste så var charges ganska tydliga, om du innan en charge står med alla gubbar i det öppna och en precis 12" bort fast bakom en diff-sten så måste man slå 3D6 och ta bort den högsta. Så det är om nån kan nå till BTB på 12" innan charge slaget är slaget, så måste man slå.tre tärningar. Jag tyckte det stod tydligt iaf.