Regelfrågor 6e
Re: Regelfrågor 6e
Är det bara jag eller blev Mephiston av med sin enda egentliga nackdel iom Look out sir reglerna?
Han kan traska 2" ifrån t.ex. ett deathguard kompani ett par rundor och låter dem tugga kulor för att sedan göra sin grej när han kommit inom räckhåll.
Han kan traska 2" ifrån t.ex. ett deathguard kompani ett par rundor och låter dem tugga kulor för att sedan göra sin grej när han kommit inom räckhåll.
Men det han fick som plus är ju att alla PW som tidigare var lite läskiga mot honom nu inte ens gör honom i närheten av nervös. Allt som kan skada honom klyvs ju ned innan de ens får slå och sen är det liksom tack och hej... 
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
- speedfreek
Ap3 han har ett svärd. Så han svingar sig trött mot 2+ med
Aaah! Missade att det var inom 6" och inom samma unit på Look out sir.
Så tolkar jag inte alls den bilden. Jag tolkar den som att om man faktiskt går genom terräng så måste man testa på 3d6. Och det som står i reglerna är ju att man testar på 3d6 om en eller fler modeller "have to move through difficult terrain". Alltså att man måste gå genom diff. Inte att det finns en möjlighet att man kan gå genom diff om man slår maximalt på slaget och flyttar sina modeller i en viss ordning.max_elmgren skrev:Den bilden med eldar som ska charge Space marines eller vad det är på bilden, under charge kapitlet. Har inte regelboken här, men jag borde hitta det igen, för det verkade tydligt enligt mig.
Om man från sin grundposition innan charge på maximal charge distans kan nå bas till bas ned fienden, så måste man diffa om en av de gubbarna behöver gå över en diff-bit.
Hur funkar Look out Sir? Står lite luddigt i regelboken tycker jag på sidan 16. Är det före eller efter man försökt savea med karaktären som man får försöka flytta woundet? Står (or unsaved wound) vilket då innebär att man kan välja eller vad? Eller är det för att klargöra att om en karaktär får ett wound och misslyckas med sin save så får han försöka flytta det?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....