Defiler Close Combat Weapon

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Defiler Close Combat Weapon

Inlägg av kelaino »

Defilern köps (ur codexen) med 2 "dreadnaught close combat weapons" och kan köpa till 1 eller 2 "close combat weapons". Tycker folk att de senare räknas som dreadnaught close combat weapons eller inte? Det blir intressant om Defilern skulle ta flera weapon destroyed:

Slår då en defiler som tappat båda sina ursprungliga vapen på S6 utan ignore armour även om den har fungerande, tillköpta "close combat weapons kvar"?

Spontant skulle jag svara ja på den andra frågan, (nej på den första,) men jag vill höra vad andra tycker.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Defiler Close Combat Weapon

Inlägg av XecrNist »

Det som är lite jobbigt är ju att man vet ju inte vad dom menar med close comabt weapons, om dom menar dreadnought eller bara close combat weapon, dom kanske antar att man förstår vad dom menar och skriver inte till dreadnought för att dom antar att alla fattar det, jag skulle säga att den har 4 dread close comabt weapon, för om man jämför med t ex en apocalypse formation som innehåller defilers med 4 close combat weapons, fast då står det i försig att alla är dread.
Senast redigerad av 1 XecrNist, redigerad totalt 15 gånger.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Defiler Close Combat Weapon

Inlägg av Nefrums »

Jag tycker att det är självklart att det är dreadnought ccw..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

snolb
Inlägg: 205
Blev medlem: 08 okt 2008, 21:40

Re: Defiler Close Combat Weapon

Inlägg av snolb »

Jupp, inget att orda om. Under wargear står det att den har dreadnought close combat weapon och att en extra arm ger en extra attack...

Izin
Inlägg: 416
Blev medlem: 09 okt 2008, 10:31

Re: Defiler Close Combat Weapon

Inlägg av Izin »

Dreadnought ccw alla gånger.
17,83

Skriv svar