Angående Kill points

Regelfrågor och förslag på husregler
Joey_Boy
Inlägg: 251
Blev medlem: 09 nov 2008, 22:22

Re: Angående Kill points

Inlägg av Joey_Boy »

Kill points dödar alla roliga inslag i spelet genom att existera.

Saker som spawns, deathcult assasins och dylikt är öppenbarligen så pass brutna att man skall släppa en massa extrapoäng för dem samt att man starffar de transporter som är enklast att ta ut medans tunga tanks så som mongo falk, russar i skydd och Landraiders enkelt seglar förbi i missions som dessa genom att vara svårdödade och minska ner antalet KP som man kan släppa. Sedan tycker jag inte att 35p(50 med extra armour) är nån big deal att gnälla om. Det är kompens jobb att straffa ut folk som överanvänder bra saker. Missions som är helt skeva är inte löningen, kill points är en styggelse och kommer få folk att slimma sina armér och välja bort den där roliga saker som man slänger in för att den är tuff. I mitt fall är detta 1-2 spawns, dessa kommer bytas ut tillförmån för en 3e obbe så att dessa blir bättre och svårare att döda. Ät detta vad folk vill se så visst, men jag anser att kill points skapar tråkigare armér över lag.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Angående Kill points

Inlägg av egge »

@Joey_boy: Mina KP är alltså rätt bra? :lol: Eller åtminstonde bättre. 1 Obbe= 1 kp, 2 obbar= 2 kp och 3 obbar = 3 kp.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Angående Kill points

Inlägg av speedfreek »

Men inte förrän du dödat två av tre.

Död åt kill points.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Angående Kill points

Inlägg av Gonka Koff »

Jag tycker att kill-points är det som balanserar ut fördelen med små enheter och tomma transporter för att Contesta i scoringmission.

Självklart skulle det bli astrist om man använde kill-points i alla uppdrag, men så har det ju aldrig varit tänkt.

Jag tycker att Egges förslag det intressant ut.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Angående Kill points

Inlägg av HeadWar »

Gonka Koff skrev:Jag tycker att kill-points är det som balanserar ut fördelen med små enheter och tomma transporter för att Contesta i scoringmission.
Outclaiming. Det ska mycket till för att du ska contesta något med en naken Rhino.

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Angående Kill points

Inlägg av kelaino »

Gjorde i förrgår. Brakade in en rhino på objektiv och matchen tog slut (runda 6, jag gick 2:a).
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Angående Kill points

Inlägg av egge »

Outclaiming. Det ska mycket till för att du ska contesta något med en naken Rhino.
Enheten måste då vara värd mer än 210 poäng om den är under hälften. Vilket är rätt ofta vid runda 6.

Annars tror jag att Kill points i något uppdrag jämnar ut spelet.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Angående Kill points

Inlägg av Nefrums »

på alla turneringar som är så pass oseriösa att de har med kill points uppdrag, så tänkar jag spela med mongonobs..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Angående Kill points

Inlägg av HeadWar »

egge skrev:
Outclaiming. Det ska mycket till för att du ska contesta något med en naken Rhino.
Enheten måste då vara värd mer än 210 poäng om den är under hälften. Vilket är rätt ofta vid runda 6.
Mjaha, är det så man räknar nuförtiden? Ok då.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Angående Kill points

Inlägg av egge »

Nefrums skrev:på alla turneringar som är så pass oseriösa att de har med kill points uppdrag, så tänkar jag spela med mongonobs..
Det är lite intressant. Så om du skulle spela en turnering med ett Egge-KP uppdrag så tycker du det är värt att få sämst i komp? Jag är väldigt skeptisk... :lol:
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar