Tau signature systems

Regelfrågor och förslag på husregler
Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Tau signature systems

Inlägg av Neth_Oni »

Har inte rört Tau på ca ett halvår och satt precis och skissade lite på en lista med nya Errata&FAQ i åtanke och funderar hur det är tänkt med signature systems. Är det max en per modell nu (dvs inga fler batmen som hoppar runt) eller kan de fortfarande ta flera? Det står ju att de kan ta "items", dvs plural, men samtidigt står det inte uttryckligen att man får ta flera vilket enligt FAQ krävs för att man ska kunna. För signature wargear borde väl ändå räknas som samma som relic/artefact?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Tau signature systems

Inlägg av DHettNeck »

Nej, dom är inte relicer. Det står ju tom specifikt på vissa av dom att dom funkar tillsammans. Så det är bara att köra.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Tau signature systems

Inlägg av Neth_Oni »

nice! (tänkte inte så långt...) Nu när man kan "blanda" signatursystem från vanliga och enclaves så tänkte jag mig en crisisstjärna med en sån där drone som ger dem move through cover :)

Karzack
Inlägg: 12
Blev medlem: 06 feb 2017, 18:38

Re: Tau signature systems

Inlägg av Karzack »

Neth_Oni skrev:nice! (tänkte inte så långt...) Nu när man kan "blanda" signatursystem från vanliga och enclaves så tänkte jag mig en crisisstjärna med en sån där drone som ger dem move through cover :)
Kom dock ihåg att har du med "the Eight" så räknas deras signature systems till det totala mängden.

Skriv svar