Factions och detachments...

Regelfrågor och förslag på husregler
PSS
Inlägg: 70
Blev medlem: 14 nov 2014, 16:51

Factions och detachments...

Inlägg av PSS »

Med regelbokens detachments och battle forged med utgångspunkt, har jag förstått det korrekt att man får ta detachments med olika Faction Keywords så länge de delar någon Faction Keyword ex Space Marines och Astra Militarum som båda har Imperium men att man inte får blanda dessa i en detachment ex en Basilisk (Astra Militarum Imperium) som Heavy Support Role i en detachment som innehåller Space Marines (Imperium)?

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Factions och detachments...

Inlägg av NilssonHarHund »

Du får blanda som du vill i dina detachments så länge hela armén delar på ett faction keyword.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Factions och detachments...

Inlägg av Elevatorlake »

Du får blanda som nilsson med hunden skriver men för just space marines kan det vara bra att ha i åtanke att du får bara chapter tactics för enheterna i en detachment om alla enheter i detachmentet har samma chapter faction keyword.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Factions och detachments...

Inlägg av NilssonHarHund »

Precis, bara för att du får är det inte säkert att det är bra. Det är något av det bästa med 8th, att det mesta är tillåtet men man premieras av att välja saker som regelskaparen tänkt sig passar bra ihop. Det är mycket roligare för alla om alla får fluffbonus även om tävling och matchvinnande är en prioritering. Betydligt roligare än att behöva straffa dem som "väljer för bra". Lite så brukar jag tänka när jag uppfostrar hundarna också. Roligare att ge godis för gott uppförande än bestraffningar för motsatsen.

PSS
Inlägg: 70
Blev medlem: 14 nov 2014, 16:51

Re: Factions och detachments...

Inlägg av PSS »

Tack för de snabba svaren!

Skriv svar