Deathmarks Ethereal Interception

Regelfrågor och förslag på husregler
thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Deathmarks Ethereal Interception

Inlägg av thismeanswarmate »

Ethereal Interception: When an enemy unit is set up (other than during deployment or when disembarking) you can immediately set up a unit of Deathmarks that was set up in a hyperspace oubliette on the battlefield, anywhere more than 9" away from any enemy models and within 12" of the enemy unit that has just been set up. Youcan then make a shooting attack with this unit as if it were your Shooting phase, but this attack must target the enemy unit that was just set up.
Får man sätta upp fler än en unit om fienden deployar en unit? Betyder "a unit" att det specifikt måste vara en unit? Eller betyder det att uniten får sättas upp, dvs att alla får sättas upp om dom vill?
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Deathmarks Ethereal Interception

Inlägg av thismeanswarmate »

Bumpar den här.

Ingen som vill ge sin tolkning? Flogger, Tröger?
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Newyn
Inlägg: 595
Blev medlem: 14 jun 2012, 10:04

Re: Deathmarks Ethereal Interception

Inlägg av Newyn »

Jag läser det som en enhet per enhet som kommer in.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Deathmarks Ethereal Interception

Inlägg av DHettNeck »

thismeanswarmate skrev:Bumpar den här.

Ingen som vill ge sin tolkning? Flogger, Tröger?
Namedrop, woho!!!

Som jag läser det är det EN enhet som gäller. Hade det varit flera så hade dom nog wordat det "any unit" istället för "a unit".
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Deathmarks Ethereal Interception

Inlägg av fauh »

DHettNeck skrev:
thismeanswarmate skrev:Bumpar den här.

Ingen som vill ge sin tolkning? Flogger, Tröger?
Namedrop, woho!!!

Som jag läser det är det EN enhet som gäller. Hade det varit flera så hade dom nog wordat det "any unit" istället för "a unit".
Skulle vilja flika in här med att min tolkning är att för varje enhet som din fiende sätter in kan du sätta in en deathmark enhet.

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Deathmarks Ethereal Interception

Inlägg av thismeanswarmate »

Ok, tack!
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Skriv svar