Talons på stealers

Regelfrågor och förslag på husregler
Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Talons på stealers

Inlägg av Konfa »

Lite trött i mössan funderar jag vad talons tillför till stealers, ser det i många listor men förstår inte riktigt vitsen mot annat än det som saknar saves?

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Talons på stealers

Inlägg av Halvar »

det är gratis, många har dem på sina gubbar sen tidigare och framförallt, det är bättre att ha i väldigt få situationer än att inte ha den där skitgången då man inte tog det.
som sagt, det är gratis.
Ja' än't bittä'!

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Talons på stealers

Inlägg av Konfa »

Det köper jag helt, men då det var lite sub par tidigare blir jag förvånad över att så många har det på sina modeller sen tidigare, och undantagsfallen känns så få att det är mycket konverterade av gamla modeller för få tillfällen annars.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Talons på stealers

Inlägg av Halvar »

jag tror det var i sjätte då det var offensivt likvärdigt statistiskt sett att ha både och på sina modeller, sen i sjunde ändrades det. och det finns en del som spelat nästan lika länge som Ismeno.
Ja' än't bittä'!

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Talons på stealers

Inlägg av max_elmgren »

Det dåliga är ju att man måste välja vilka vapen man använder. Så har du reroll på 1.or så har du inte rending istället. Så jag skiter i att ta med scyting talona

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Talons på stealers

Inlägg av fauh »

De är väl gratis och bara extra. Lite som att inte vilja ha boltpistols på sina marines. ;-) sen som sagt mot gubbar utan saves (typ poxwalkers) är det bara bra :-)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Talons på stealers

Inlägg av Flogger »

I 4th edition var det grymt med talons på stealers. Sedan har ju ingen spelat Stealers sedan dess (typ) så inte så konstigt om de sitter kvar på figurerna :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar