Olika färgscheman men samma chapter

Regelfrågor och förslag på husregler
Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Olika färgscheman men samma chapter

Inlägg av Asphyxate »

Tjena,

Nu är det så att jag ponerar att måla mina Primaris som ett homebrew chapter för att få lite variation från allt det blåa. Tänkte höra lite hur det generellt skulle vara att mixa dem med vanliga Ultras som att de vore successors. I nuläget har inte Primaris något jag vill använda på turnering men man vet ju inte om saker blir buffade etc.

Hur ser ni på att ett gäng är målade blått och ett är målade med en annan färg(dock inte ett annat first founding chapter utan homebrew) som är successors till dem blå. Är detta generellt ok på turneringar?

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Olika färgscheman men samma chapter

Inlägg av Serpent »

Jag tänker vara tråkig och rösta nej. Inte inom samma Detachment.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Olika färgscheman men samma chapter

Inlägg av Röde »

Jag säger kör...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Olika färgscheman men samma chapter

Inlägg av Lictor »

Du kan måla varje gubbe i en egen färg för min del (2nd ed Orks någon?). Det är väl målningspoäng du riskerar om något.
Sebastian Magnusson

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Olika färgscheman men samma chapter

Inlägg av Keibo »

Finns inget som säger att modeller med chapter-keyword Ultramarines måste vara blå över huvud taget. Så RAW kan du måla black templars och köra dem som ultra. Det du inte får göra är att ha 2 detachment med olika chapter men samma målning eftersom det förvirrar motståndaren men även detta är RAW tillåtet egentligen. :)

Sen kan jag tycka som andra att man ska ha samma färgschema inom ett detachment rent estetiskt men jag kör min armé med svart armor och vill ändå kunna köra med Guilliman så jag böjer på den regeln lite nu och då... ;)

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: Olika färgscheman men samma chapter

Inlägg av Puddington »

Utan att vara turneringsorganisatör tycker jag att det låter helt rimligt. Speciellt om hela din armé har samma chapter tactic; då kan motståndaren omöjligen bli förvirrad.

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Olika färgscheman men samma chapter

Inlägg av Asphyxate »

Ja tanken är ju såklart att ha samma chapter tactics på allt. Mest att få lite andra roliga konverteringar och lite variation i målningen. Då jag redan har 3 kompletta kompanier Ultra och mer därtill känns det nice att Primaris kan få va nåt annat. :)

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Olika färgscheman men samma chapter

Inlägg av Mortarion »

Så länge som modellerna i övrigt ser ut att höra ihop (samma basning, samma målningsstil, osv) och primarisarna inte ser ut som något annat chapter det finns regler för tycker jag att det är OK.

Skriv svar