PSYCHIC FOCUS +Brotherhood of Sorcerers
Postat: 23 sep 2018, 13:28
En fråga om hur PSYCHIC FOCUS fungerar för Thousend Sons med Brotherhood of Sorcerers.
Jag spelade tidigare i veckan och hävdade motståndaren att det var bara Rubric Marines och Scarab Occult Terminators som var undantagna från kumulativa kostnaden för Smite. Detta låter i för sig rimligt, men jag ser något i regeln som skulle stödja detta. Hur brukar det spelas på turneringar?
Tackar på förhand för svar!
från Big Faq:
PSYCHIC FOCUS
With the exception of Smite, each psychic power can be attempted only once per turn, rather than once per psyker per turn. In addition, unless the psyker attempting to manifest Smite has either the Brotherhood of Psykers (see Codex: Grey Knights) or Brotherhood of Sorcerers ability (see Codex: Thousand Sons), you must add 1 to the warp charge value of Smite for each attempt (whether successful or not) that has been made to manifest Smite during a given Psychic phase, to a maximum warp charge value of 11.
från Thousend Sun:
If your army is Battle-forged, PSYKER units in THOUSAND SONS Detachments gain the Brotherhood of Sorcerers ability. In addition, Troops units in THOUSAND SONS Detachments gain the Disciples of Tzeentch ability.
Jag spelade tidigare i veckan och hävdade motståndaren att det var bara Rubric Marines och Scarab Occult Terminators som var undantagna från kumulativa kostnaden för Smite. Detta låter i för sig rimligt, men jag ser något i regeln som skulle stödja detta. Hur brukar det spelas på turneringar?
Tackar på förhand för svar!
från Big Faq:
PSYCHIC FOCUS
With the exception of Smite, each psychic power can be attempted only once per turn, rather than once per psyker per turn. In addition, unless the psyker attempting to manifest Smite has either the Brotherhood of Psykers (see Codex: Grey Knights) or Brotherhood of Sorcerers ability (see Codex: Thousand Sons), you must add 1 to the warp charge value of Smite for each attempt (whether successful or not) that has been made to manifest Smite during a given Psychic phase, to a maximum warp charge value of 11.
från Thousend Sun:
If your army is Battle-forged, PSYKER units in THOUSAND SONS Detachments gain the Brotherhood of Sorcerers ability. In addition, Troops units in THOUSAND SONS Detachments gain the Disciples of Tzeentch ability.