PSYCHIC FOCUS +Brotherhood of Sorcerers

Regelfrågor och förslag på husregler
Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

PSYCHIC FOCUS +Brotherhood of Sorcerers

Inlägg av Nora »

En fråga om hur PSYCHIC FOCUS fungerar för Thousend Sons med Brotherhood of Sorcerers.
Jag spelade tidigare i veckan och hävdade motståndaren att det var bara Rubric Marines och Scarab Occult Terminators som var undantagna från kumulativa kostnaden för Smite. Detta låter i för sig rimligt, men jag ser något i regeln som skulle stödja detta. Hur brukar det spelas på turneringar?
Tackar på förhand för svar!
från Big Faq:

PSYCHIC FOCUS
With the exception of Smite, each psychic power can be attempted only once per turn, rather than once per psyker per turn. In addition, unless the psyker attempting to manifest Smite has either the Brotherhood of Psykers (see Codex: Grey Knights) or Brotherhood of Sorcerers ability (see Codex: Thousand Sons), you must add 1 to the warp charge value of Smite for each attempt (whether successful or not) that has been made to manifest Smite during a given Psychic phase, to a maximum warp charge value of 11.


från Thousend Sun:
If your army is Battle-forged, PSYKER units in THOUSAND SONS Detachments gain the Brotherhood of Sorcerers ability. In addition, Troops units in THOUSAND SONS Detachments gain the Disciples of Tzeentch ability.

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: PSYCHIC FOCUS +Brotherhood of Sorcerers

Inlägg av Lictor »

Jag kan se exakt noll anledning till att de inte ska få slippa +1 per smite.

De är PSYKER och THOUSAND SONS, ingen skillnad på en Rubric eller Exalted Sorcerer där. Gissar att din motståndare hänger upp sig på nån definition av unit från typ WHFB 4th edition? Här och nu är t.ex. en Daemon Prince en unit bestående av en modell.
Sebastian Magnusson

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: PSYCHIC FOCUS +Brotherhood of Sorcerers

Inlägg av Nora »

okej tack för svar.

Skriv svar