Fel i listor

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Fel i listor

Inlägg av LillePer »

5+4 då. De är ju 40+30

Användarvisningsbild
bearbullet
Inlägg: 108
Blev medlem: 10 feb 2011, 15:26
Ort: Jönköping

Re: Fel i listor

Inlägg av bearbullet »

Så först: dålig info om IASL... aldrig hört talas om det och det vore kanske bra om ni skrev ut det lite tydligare vid registreringen att dom reglerna gäller. Det står ju ingenstans i tråden om turneringen om det här på sv40k.

Vi då från blargh som har "för höga" poäng.. ska vi göra om listorna? Menar IG spelaren måste ju bygga om sin lista totalt...

nerd-rage, javet men det här är våran andra turnering och ja.. tänkte åka dit och ha kul
Space Wolfs, 6000 pts
Tau, 2500 pts

"Vill du ha brie med dendär?"

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Fel i listor

Inlägg av LillePer »

http://svenska40k.se/forum/download/file.php?id=2723
Gör nya listor så är det väl inget mer med det. Tråkigt om ni missat det men 120 andra har fixat det. (Jag är inte arrangör kanske jag ska tillägga)

Användarvisningsbild
bearbullet
Inlägg: 108
Blev medlem: 10 feb 2011, 15:26
Ort: Jönköping

Re: Fel i listor

Inlägg av bearbullet »

Jo, vi hittade det nu. Får sätta oss och göra om listorna.
Space Wolfs, 6000 pts
Tau, 2500 pts

"Vill du ha brie med dendär?"

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Fel i listor

Inlägg av refabricated »

Tycker det känns som ett väldigt ärligt misstag. För mkt "fusk" för att det rimligen skall gå igenom.

Snacka med MC, så löser det sig nog :)
MIn rekomendation: Gör så små ändringar som möjligt (ta bort nån vendetta osv.) så kan de kanske se genom fingrarna. Hade varit mkt tråkigt om er första lagturnering skulle inledas med massa misstagsminus. Sånt kan lätt färga hela upplevelsen.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

liberntsson
Inlägg: 44
Blev medlem: 18 jul 2011, 18:31

Re: Fel i listor

Inlägg av liberntsson »

Tjo, de e min lista och jag får helt enkelt be om ursäkt, jag hade missat totalt att de va nån form av komp till denna, lite spännande när jag skummade igenom de allmänna registreringshemsidan samt inledningen/beskrivningen av turneringen fann jag inget om det :S mkt nytt man lär sig när man inte åker okring så mkt men om de e de som gäller så har vi mallen nu så löser det ikv, synd man inte kan leka med sin infanterilista/ aircavlista längre mkt convert som får stanna på hyllan xD men de löser vi :)

kommer sikta på mindre ändringar blir troligen som föregående talare säger att droppa nån vandetta men de e inga bekymmer :)


*edit* fann det nu, desvärre hade jag inte hört talas om "'IASL" innan har troligen misstagit med faq´n >.<
Senast redigerad av 2 liberntsson, redigerad totalt 22 gång.

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Fel i listor

Inlägg av Max »

Blargh IG listan verkar kompa 21 och inte 12. Vill någon dubbelkolla detta?

liberntsson
Inlägg: 44
Blev medlem: 18 jul 2011, 18:31

Re: Fel i listor

Inlägg av liberntsson »

det stämmer max om du backar så e de den jag pratar om och som jag jobbar förbrilt battlescribe att lösa xD
Senast redigerad av 1 liberntsson, redigerad totalt 22 gånger.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Fel i listor

Inlägg av Zurken »

IASL står under "army composition" på hemsidan, men inte jättetydligt. Det är nog inga problem att modifiera listan, även om det blir stora ändringar. Hoppas ni får det skoj på själva turneringen :)
Alexander Merinen

liberntsson
Inlägg: 44
Blev medlem: 18 jul 2011, 18:31

Re: Fel i listor

Inlägg av liberntsson »

jo, fann den nu i efterhand, har troligen trott de va faq, va så van att höra uttrycket "komp" innan :P
blir säker super, ska bara ta hand om listfelet :S ser fram mot att spela mot lite nytt folk :D

Skriv svar