TOKpåsken 2017

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: TOKpåsken 2017

Inlägg av Serpent »

För tidigt på morgonen... :|

Linus från föreningen Widner är såklart från Ylva.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: TOKpåsken 2017

Inlägg av Mortarion »

Kan man räkna med att det är kompmallen 2.0 som gäller för tröskelkompen?

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: TOKpåsken 2017

Inlägg av Trulsante »

Mortarion skrev:Kan man räkna med att det är kompmallen 2.0 som gäller för tröskelkompen?
Man kan utgå från den ja. Vi ska prata idag om när vi sätter gränsen för ny kompmall. En månad innan har väl varit kutym innan, men det verkar inte vara någon uppdatering i loppet än så länge... Så 2.0 gäller. Ändras detta kommer info senast fredag.

// TOK
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Gotteborg
Inlägg: 3
Blev medlem: 20 feb 2017, 12:25

Re: TOKpåsken 2017

Inlägg av Gotteborg »

Oj detta verkar roligt! Skulle bli min första turnering i en hobby jag hållit på med många år! Får se hur frugan skulle ställa sig till spel på långfredagen.

Hälsningar Göran Bedoire

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: TOKpåsken 2017

Inlägg av refabricated »

Trulsante skrev:
Mortarion skrev:Kan man räkna med att det är kompmallen 2.0 som gäller för tröskelkompen?
Man kan utgå från den ja. Vi ska prata idag om när vi sätter gränsen för ny kompmall. En månad innan har väl varit kutym innan, men det verkar inte vara någon uppdatering i loppet än så länge... Så 2.0 gäller. Ändras detta kommer info senast fredag.

// TOK
Förhoppningen är att efter TOKspelen komma ut med en updatering där vi hanterar kommentarer folk haft på kompen och en del andra småsaker som vi missat.
Det blir sannolikt inget nytt material, men det blir en patch.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Simpilicious
Inlägg: 255
Blev medlem: 16 maj 2015, 16:35
Ort: Uppsala

Re: TOKpåsken 2017

Inlägg av Simpilicious »

Hej,
Jag har anmält mig på hemsidan som man skulle men jag råkade tabba mig och glömma skriva efternamn i min anmälan. Så den Simon som anmälde sig under Atlantis ska vara Simon Gulve om någon ansvarig vill gå in och ändra :)

Linus har väl antagligen råka fylla i sitt efternamn i föreningsfältet också
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: TOKpåsken 2017

Inlägg av Michael Carl »

Fixade med Linus och Simons anmälningar.

Henjik
Inlägg: 21
Blev medlem: 08 jan 2016, 10:14

Re: TOKpåsken 2017

Inlägg av Henjik »

Ingen gräns på hur hög komp man får ha?

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: TOKpåsken 2017

Inlägg av Hylander »

Henjik skrev:Ingen gräns på hur hög komp man får ha?
Nej. Detta då mallen inte har någon inverkan på din slutkomp, utan allt kommer subkompas.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

zimonov
Inlägg: 6
Blev medlem: 26 feb 2017, 18:43

Re: TOKpåsken 2017

Inlägg av zimonov »

Tjenare, har aldrig varit på turnering utanför dalarna förut och tänkte bara kolla ett par grejjer :)

Jag kör en ork freebooter armé där alla trukks är konverterade dark eldar raiders på skimmer bases, looted wagons är ravagers på skimmer bases och battlewagons är scratchbyggda fraktskepp på flyer bases. är det lugnt att använda dessa under denna turnering? kan bifoga bilder med om det behövs.
specs på mina battlewagons är 11'x5' och de är runt 8 tum höga med 3 tum från marken. på turneringar och matcher i dalarna brukar jag köra att man är inom base to base contact om man står där den skulle vara på marken och true line of sight, så den är lättare att ta ut.
vill hemskt gärna köra med dessa modeller då de hör ihop med fluffet kring min lista, raiders och reavers är typ lika stora som trukks.

andra frågan kring min lista är att jag vill hemskt gärna ta båda mina flash gitz squads men en squad är från innan de fick nya baser då man bara konverterade nobz så de har 25mm baser, inte 40mm baser som andra enheten, är det lugnt att använda dem ändå? nobz har fortfarande 25mm baser.

Tack på förhand och ser fram emot en rolig turnering! :)

Skriv svar