Dakka fexar funkaregge skrev:Detta är riktigt illa. Jag vet inte hur man gör hårda listor. Jag får väl helt enkelt få massa stryk om inte carnifex är det nya svarta i 6:e istället för en massa hive guards?
Klara restriktioner
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: Klara restriktioner
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Bara för att känna mig 100% säker... Scoring Chosens ger bara 2 i poäng..?
Gillar att min hög kompande ork lista från förra året inte går att spela med årets mall. 
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Tur att det inte är samma edition längre dåLillen skrev:Gillar att min hög kompande ork lista från förra året inte går att spela med årets mall.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Eldar får hela 20 poäng? Är de så kassa, eller missförstår jag hur det är menat att funka? Dokumentet nämner inte något om allies heller, men verkar vara underförstått att man inte kan alliera in något? Allies är ju annars en riktig del av army selection.
Forgeworld är har också saker som är officiella tillägg till olika armeböcker, men såg inte något från FW som straffades i mallen. Är inget bra nog, eller är det en översikt?
Vore bra ifall det klargjordes i dokumentet
Det värsta för mig är ju att min Eldar arme seriöSt bara har 3-5p i straff, hur jävla kass måste inte den vara? :p känns som om jag borde ha typ 15+ för att komma upp på acceptabel ni å!
Forgeworld är har också saker som är officiella tillägg till olika armeböcker, men såg inte något från FW som straffades i mallen. Är inget bra nog, eller är det en översikt?
Det värsta för mig är ju att min Eldar arme seriöSt bara har 3-5p i straff, hur jävla kass måste inte den vara? :p känns som om jag borde ha typ 15+ för att komma upp på acceptabel ni å!
Hur bra armén är avspeglas inte i hur många poäng de fårgöra av med. I så fall skulle ju det hårdaste vara Dark Angels, som har 2p.Atnas skrev:Eldar får hela 20 poäng? Är de så kassa, eller missförstår jag hur det är menat att funka? Dokumentet nämner inte något om allies heller, men verkar vara underförstått att man inte kan alliera in något? Allies är ju annars en riktig del av army selection.
FW är inte tillåtet i turneringen. Inget från FW är officiella tillägg.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Hur ska man tolka Eldars 20p isåfall? Har de inte hög poäng för att de ska kunna få plats med mer bra saker för att hålla sig på tävlande nivå?
Jo, FW har officiella tillägg, se Imperial Armor 11. Varje enhet har en stämpel som säger att det är ett officiellt tillägg till 40K eller till Apocalypse, mer än så krävd inte. Vill du ha referens till liknande så kan jag ta Chaos Dwarfs till fantasy vars armebok är från FW men klassas som ett riktigt tillägg till Warhammer fantasy eftersom armeboken intygar att det är officiellt och godkänt till fantasy. Du kan ju fråga Dhettneck om inte annat!
Att TO inte vill ha FW är såklart en helt annan femma!
Så hur funkar allies, får man ta med dem?
Jo, FW har officiella tillägg, se Imperial Armor 11. Varje enhet har en stämpel som säger att det är ett officiellt tillägg till 40K eller till Apocalypse, mer än så krävd inte. Vill du ha referens till liknande så kan jag ta Chaos Dwarfs till fantasy vars armebok är från FW men klassas som ett riktigt tillägg till Warhammer fantasy eftersom armeboken intygar att det är officiellt och godkänt till fantasy. Du kan ju fråga Dhettneck om inte annat!
Att TO inte vill ha FW är såklart en helt annan femma!
Så hur funkar allies, får man ta med dem?
Deras startpoäng speglar hur mycket hur minusen är satta, inget annat. Man kan inte jämföra minus mellan listor. 1 IASL poäng betyder inte att det är si eller så hårt.
Innan GW skriver i codex/regelboken att det finns officiella saker från FW är de inte officiella, vad FW än skriver. Officiella saker kan bara komma via GW. Att nån hittar på regler och skriver att de är officiella betyder inte att det stämmer. Vad spelarna sen gör med det är en annan sak. FW brukar oftast var tillåtet på turneringar.
Innan GW skriver i codex/regelboken att det finns officiella saker från FW är de inte officiella, vad FW än skriver. Officiella saker kan bara komma via GW. Att nån hittar på regler och skriver att de är officiella betyder inte att det stämmer. Vad spelarna sen gör med det är en annan sak. FW brukar oftast var tillåtet på turneringar.
En bild säger mer än 1000 kaniner
FW är en del av GW, skriver de att det är officiellt så ska det betraktas så, men det här är fel tråd för diskussion.
Allies är viktigare att veta! Ja/Nej?
Allies är viktigare att veta! Ja/Nej?
Nej.
Du har all info i själva turneringstråden...
Du har all info i själva turneringstråden...