Team Tournament 2014
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: Team Tournament 2014
Kanske är det så att BA borde ha samma cap men att prästen räknas som 5? modeller.
En del av inläggen kanske verkar mystiska, det har nog i många fall att göra med att mallen är utvecklad för att användas med allies.
Så försök inte hitta logiken bakom alla rader i mallen.
En del av inläggen kanske verkar mystiska, det har nog i många fall att göra med att mallen är utvecklad för att användas med allies.
Så försök inte hitta logiken bakom alla rader i mallen.
Ja. De "vanliga" objektiven är samma som taktiska objektiven nr 1-4. De sista två taktiska objektiven 5-6 är bara takiska objektiv och gör inget i slutet av matchen när man kollar de "vanliga" objektiven.Bronson skrev:Primary objectives ser lite konstigt skriven ut eller så är jag helt borta.
"Each mission har, usually, three "Primary Objectives":
1. Objectives - Start with the lowest number up to the amount of objectives.
2. Tactical Objectives - All Objectives from 1-6
3. Kill Points
Since there is six objectives markers in total on the board, sometimes an "Objective" and a "Tactical Objective" will be the same marker."
När skall man använda sig av tactical objectives som primary också och inte? "Start with the lowest number up to the amount of objectives"
Ett exempel:
Mission 1
Deployment: Vanguard Strike
Special: HEAVY choice is worth 2KP instead of normal 1KP
Objectives: (4 objectives worth 2p each)
Tactical Objectives: (Max 8p in difference)
Kill points: (Max 4KP in difference)
Slay the Warlord, Line breaker and First Blood is all worth 1VP
Objectives här är alltså tactical objective 1, 2, 3 och 4?
Sätt taktiskt objektiv nr 1 i mitten som då även är ett vanligt objektiv som är värt 4 VP i slutet av matchen.Ett annat exempel:
Mission 5
Deployment: Dawn of War
Objectives: (2 objectives worth 2p each and an objective in the middle worth 4p)
Tactical Objectives: (Max 8p in difference)
Kill points: (Max 4KP in difference)
Slay the Warlord, Line breaker and First Blood is all worth 1VP
Ska man som vanligt sätta ut 6 tactical objectives och de "primära" objektiven skall ingå i dem eller skall man sätta ut separata objektiv för detta? Eftersom det skall vara en i mitten så antar jag att man sätter ut 3 separata för detta i just detta mission.
Resterande taktiska objektiv delas upp så att en spelare har nr 2 och den andra har nr 3. Dessa två kommer i slutet av matchen även att vara "vanliga" objektiv värda 2VP.
Resterande tre taktiska objektiv (nr4-6) delas upp och kommer bara vara taktiska objektiv. Och ja en spelare kommer lägga ett objektiv mer än den andra spelare. Vem det blir framgår av ordningen på hur man lägger objektiv.
Hoppas det var tillräckligt. Jag jobbar ju iofs som lärare och borde kunna detta men inte för 10-åringarNån får gärna förklara för mig som om jag vore 10 år. Brukar bli mindre missförstånd då.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Första posten uppdaterad med:
ANMÄLAN: öppnar söndagen den 7e september kl 23.00
ANMÄLAN: öppnar söndagen den 7e september kl 23.00
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Jodå du förklarade det bra
. Men det får gärna förtydligas i dokumentet sen också så inte fler tänker till fel och slänger ut 9 objektiv eller nåt sånt.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Så, man får spela med dom. Får man då ta ett sånt FoC!!!!! istället för en CAD eller ska man ta en sån och en CAD?Hylander skrev:Formationer OK från de tre senaste böckerna dvs orker, SW, GK.
Edit: Inte säker på at jag håller helt med om Trögers tolkning men vi kommer tillåta dem ändå
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
En fråga till. Är en brother captain och en grand master samma entry för highlander när det kommer till GK? Man uppgraderar ju en BC till en GM, men han är ju typ ett eget entry.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Ja ja vi kan hårklyva detta som fasiken, men vad tror duDHettNeck skrev:Så, man får spela med dom. Får man då ta ett sånt FoC!!!!! istället för en CAD eller ska man ta en sån och en CAD?Hylander skrev:Formationer OK från de tre senaste böckerna dvs orker, SW, GK.
Edit: Inte säker på at jag håller helt med om Trögers tolkning men vi kommer tillåta dem ändå
CAD, FOC eller bara F.off, vad vet jag
Lite mer allvar kanske: Vanligtvis är det bara en CAD som vanligt. Vill man spela ett alternativ ur de tre tidigare sagda böckerna så ersätter de den vanliga CAD:en. Ingen extra mao.
Lilleper: You´re up...DHettNeck skrev:En fråga till. Är en brother captain och en grand master samma entry för highlander när det kommer till GK? Man uppgraderar ju en BC till en GM, men han är ju typ ett eget entry.
Team Tournament 2014
GK formation känns ju konstigt att tillåta då highlander stoppar den redan vid det obligatoriska HQ-valet 
Edit: kompgruppen ska ha eloge och varsin dricka (alkoholfri eller ej) när det vankas spel!
Edit: kompgruppen ska ha eloge och varsin dricka (alkoholfri eller ej) när det vankas spel!
Senast redigerad av 1 Trulsante, redigerad totalt 25 gånger.
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Gonka:
Jag är alltid optimistisk, men just här var det mer juristådran som tickade till
Jag är alltid optimistisk, men just här var det mer juristådran som tickade till