Klara restriktioner

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Halvar

Re: Klara restriktioner

Inlägg av Halvar »

kombat skrev:Men denna mallen är ju de som kommer användas så den kommer inte ändras innan lag-tok så varför lägga s mycket tid och energi på att gnälla över den utan att utvärdera den efteråt istället?
nu får du ursäkta men gnällandet är ganska minimalt. det har framförts åsikter i stil med "det känns som att necronflyg kommer för billigt undan" och "det krävs tre anti-flygararméer för att möta en flygararmé i det här lagturneringsupplägget". ok, det är inte direkta citat, därav orden i stil med. det enda riktiga gnällandet jag har uppfattat är gnällandet över att det gnälls, vilket inte är någon konstruktiv kritik direkt. och ja, jag vet att iom att jag postar det här så gnäller jag över att det gnälls över att det gnälls, men min far har bokat upp mig så jag ändå inte kan vara med på just halloween men det finns som sagt andra turneringar som redan nu anmält intresset av att använda samma mall, så därför finns det fog för att försöka utveckla den till det "bättre" även om den är spikad infö tok.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Angående Necronflygarna. Jag trycker att man gimpar Night Scythesen ganska rejält genom att bara ta en Overlord (och därmed bara en Court). Men att ta två Overlords börjar kosta riktigt mycket poäng på 1500p. Därav är straffet densamma på både Night och Doom Scythes, även om jag i övrigt tycker att en pumpad Night Scythe är bättre än en Doom Scythe.

Mina tankebanor runt fyra Flygare går något i stil med:
Overlord m. Scrabs, Orb och Warcythe
Overlord m. Scrabs, Orb och Warcythe
10 Immortals
10 Immortals
5 Warriors m. 2 Haywire-stavar och Night Scythe
Tomb Spyder m. Gloom Prism
Doom Scythe

Två enheter med 3+ save och 4+ reanimation samt 4+ save mot psychic powers tycker jag fortfarande är lite lite att ställa ut på bordet men jag får nog inte till det bättre än såhär.

Som sagt, jag tycker att listorna med t.ex. 2 flygare är bättre än denna och har inga direkta problem med att dessa tråklistor kommer vara sämre än vad restriktionsmallen ger dem.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Den listan ser riktigt hård ut tycker jag. Men jag tror snarare på fler immortals och bara budget killar i flygarna. Då kan man nöja sig med en overlord också och får massa poäng över till annat.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Tja. Efter speltest så tycker jag inte att flygarna gör tillräckligt mycket utan att ha bra killar i sig. Deras egen destruktiva kraft är inte tillräcklig med tanke på att de bara får skjuta ett par gånger varje slag.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Åter: Katarisis +1

En annan sak, är det 1 i kostnad per attackbike eller 1 per squadron? 3p för 3 bikes känns dyrt.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

"Tja. Efter speltest så tycker jag inte att flygarna gör tillräckligt mycket utan att ha bra killar i sig. Deras egen destruktiva kraft är inte tillräcklig med tanke på att de bara får skjuta ett par gånger varje slag".

Huvudet på spiken imho.
(kommer naturligtvis att bli krossad av dödsflygararméerfrånhelvetet på Allhelgona bara för att jag skrev så :D )

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Jag har spelat ett par matcher med 5 night scythes och är HELT på katarsis linje... Tror inte jag skulle spela mer än 2 flygare på 1500p
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jag tror vi alla kommer ha mycket bättre utgångs läge till förbättringar på mallen EFTER Team Tournament, då kommer det ju spelas över 500 matcher, vilket känns som ett dugligt underlag.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Tänkte bumpa en fråga:
Är det verkligen -1 per attackbike som gäller? Eller är det -1 per squadron?

Är det -1 per bike känns det dyrt, 3p för 3 bikes kommer nog ingen vilja ha. Finns bra mkt bättre godis. Eller är Attackbikes nya superosten?
Är det -1 per squadron känns de mer prisvärda men en förtydling behövs nog isf.

Imo är en attackbike squadron hyggligt likvärdigt en typhoon.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
LillePer

Klara restriktioner

Inlägg av LillePer »

Håller inte med alls. Äkta t5 har gjort bikes bättre. Att dö på glance är kasst för speeders. Jag tycker de ligger bra.

Skriv svar