Klara restriktioner

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Neth_Oni

Re: Klara restriktioner

Inlägg av Neth_Oni »

nja, tzeentch mark är inte alls på samma nivå som nurgle då den är dyrare och rent generellt sämre skulle jag säga, men den är valbar till skillnad från de andra 2 :P

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Har obbarna termosrustning som isåfall blir 4+invo eller bara köttrustning med 6+invo?

(ja, jag vet svaret och håller alltså inte med om att tzeentchmärket är värt att ta)

mtz

Inlägg av mtz »

Obbarna är Demoner.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

speedfreek skrev:(ja, jag vet svaret och håller alltså inte med om att tzeentchmärket är värt att ta)
jaha, så du är med på att obbar har daemon-regeln och därför har 5+ invo i grund?

Damn! Ninjad!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

meh...

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Forgefiend borde kompa som en venerable spyboltdread. typ samma tålighet, pris och skytte. Dreaden är ifs lättare att gömma.

Maulerfiend, snabb rackare som slår hårt. Kompa som AB furioso?'

Drake, som alla andra flygare ungefär. Kanske lite mindre då den bara har bs3 och skjuter ganska lite.

Hårda karaktärer, finns mååååånga sätt att skapa sig en elak karaktär. -x för termie karaktär, -y förnamngiven karaktär. En mördarmaskin i 3+ känns inte så illa.

Havocs, bör väl kompa som vilka devastators som helst. 135 för 4ML, 175 med flakk. typ som ba:s fast med mer valmöjligheter. Yay! för flamers...

Bikes, raptors, snabb melta skall kanske ha lite pisk?

Demonprins, dyr men kan flyga...

spawn, slåss bra för lite poäng.

Obbar, alltid bra...

Plaguemarines som troop kan gott få lite minus.

Blobbar med cultister, cultister fler än 15? borde ge lite minus. Eller lägg in minus på karaktärer som ger dem fearless.

Vanliga termies är billiga.

Mutilators borde ge plus en massa...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag tycker kodexets styrkor sitter i fotfolket, ungefär som i SW. Utanför troops och kultenheterna är det mest skojiga saker som förmodligen bara gör armén lite sämre, mest bara skojigare. Undantag som jag ser nu är de snabba enhetern bikes och raptors som jag tror kan vara effektiva.
Jag fattar inte varför ni tror på fiendsen? Maulern är typ som en sämre variant av death company dread, och forgen är svindyr. Det är ju faktiskt bara AV12 fordon liksom. Eller har jag missat nån regel nånstans? (det är så träligt att bläddra i en pdf)
Jag tror att den där prylen som funkar som en extra bra teleporter homer är en het pryl, tänk på det innan ni sätter plus på mutilators!!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

refabricated skrev:Vanliga termies är billiga.
Men är svårare att uppgradera nu när de måste välja vilken sida av kroppen de vill ha bättre...och bara en reaper/flamer per 5 gör dem inte lika prisvärda som innan...
refabricated skrev:Demonprins, dyr men kan flyga...
Men är minst 250p om man vill att han faktiskt ska kunna göra något, inget jag tar med i slag under 1750p...och knappt ens då, finns många roligare saker att välja...
refabricated skrev:spawn, slåss bra för lite poäng.
...men tävlar om samma slot som raptors/drake...
refabricated skrev:Mutilators borde ge plus en massa...
Verkligen!!!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Vete tusan om zombies borde ge minus egentligen, man kan ju inte ta dem i squads större än 10...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
LillePer

Klara restriktioner

Inlägg av LillePer »

Eh varför inte? De får inte köpa options? Dvs uppgraderingar såsom marks. Men man får väl göra squadsen större.

Skriv svar