Ris och Ros TT2013

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Ris och Ros TT2013

Inlägg av Hylander »

Tack för att ni kom och lirade. Men ni kanske kan skriva en rad eller två om hur ni upplevde det hela och på så vis kanske vi kan bli bättre.

Hoppas vi ses på SM
/Pär
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Ris och Ros TT2013

Inlägg av Zurken »

Fantastisk helg, tack för allt! Tiden bara sprang iväg, känns nästan som man bara vart iväg över dagen. Måste vara något fel i Warpen eller nåt :P.

Arret i sig finns det absolut inget att klaga på. Bord, lottning, lokal (kan inte säga något om sovsalen, var inte där) allt rent praktiskt funkade ypperligt.

Men något man kan ändra på till nästa år är komp-systemet. Det var synd att mallen likriktade listorna, det skilde sig väldigt lite i listor inom samma codex och många val var no-brainers och standard. Detta kanske löser sig själv iom att mallen med tiden kommer bli bättre och bättre, men jag tror tröskel-mall i grunden likriktar listor väldigt mycket. Vet inte riktigt hur man ska lösa detta, men balansen i kompen var mycket bättre i år än förra åtminstone.

Ett vinnande koncept, turnering är fortfarande årets bästa! Vi ses på SM-öppna !!!
Alexander Merinen

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Ris och Ros TT2013

Inlägg av Max »

-Jag gillar kompen, bättre med likriktat och jämna listor än hål och ojämna!

-Hade velat ha fel tid. Med matchning etc hann jag inte spela klart två matcher. Jag är den snabbaste spelaren jag känner. Tror det behövs mer tid. Bara en kvart till på varje pass på lördagen som man kan ta av den oändligt långa pausen på kvällen.

-Juicen på morgonen är rätt sjaskig, kan man inte ha något godare på morgonen? Kanske något av ett lyxklagomål, men den jucien är verkligen inte god.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Ris och Ros TT2013

Inlägg av Flogger »

Asbra arrangemang, jättebra upplägg och allt det praktiska flöt på som det borde.

Gillade att vi spelade kompat och ÄLSKADE att det var svårt att få 20-0, det SKA vara svårt.


Gillade inte riktigt sista missionet då någonting i mig inte gillar att man sätter ut "random" (inte helt men delvis) värda objectives innan man valt sida. Svårt att sätta fingret på vad det var men det kändes inte riktigt rätt på något vis :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Ris och Ros TT2013

Inlägg av kombat »

Max skrev:
-Hade velat ha fel tid. Med matchning etc hann jag inte spela klart två matcher. Jag är den snabbaste spelaren jag känner. Tror det behövs mer tid. Bara en kvart till på varje pass på lördagen som man kan ta av den oändligt långa pausen på kvällen.
Håller inte alls med Jag spelade klart alla mina matcher och då gick 3 av dem till runda 7 och 2 till runda 6. Oftast hade jag 30min till en timme till godo. Det är skönt att ha lite tid mallan matcherna så man kan nollställa sig lite.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Ris och Ros TT2013

Inlägg av Neth_Oni »

Jag spelade också klart alla mina matcher innan de ens ringde att det var en kvart kvar (och jag är inte känd som en snabb spelare) och då det är en hyffsat stor helg så kan det ta lite tid att äta. Kön för att betala på kinastället vi var på var inte nådig och vi hann nätt och jämt tillbaka i tid!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Ris och Ros TT2013

Inlägg av Zurken »

Just det ja. In i mitten missionet (nr 3, va?) gillade jag inte. Det kändes helt avgörande att gå först där. Gärna ha något uppdrag med scoring heavy också, men det är inte jätteviktigt.

Att det verkligen var svårt att ta 20-0 gillade jag starkt! Mer sånt.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Ris och Ros TT2013

Inlägg av Excessus »

Tack för ett trevligt event! :D


...bikers var ju helt överlägsna i Relic missionet, synd att mina inte är scoring... :(
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm
Inlägg: 240
Blev medlem: 27 jan 2011, 23:09
Ort: Göteborg

Re: Ris och Ros TT2013

Inlägg av Skcuzzlebumm »

Först tack to alla motståndare och arrangörer för en underbart helgen. Och grattis till Der Är Icke Plats i Bilen II om deras vinst - well done guys!

Lite ris och ros från mig;

Meat Grinder - som Zurken sa innan det är helt avgörande att gå först där - alla jag pratade med vann om de gick först och forlorade om de var sist.

Relic - sorry det är en skit mission. Det är mer obalancerad än Bore Draw/Home and Away från förre edition. Snälla kan vi sluta spela det på turneringar.

Painting Basing - har under helgen och sorry Pär från min synpunkt hur det fungerade med allies var fel. Jag är med att en arme skulle passer tillsammans. Men i 6e med allies det är som man har två armeer. Och om dem arme var målade innan 6e då är det ett stort chans att deras baser passar inte tillsammans:

t.ex. Utter's Eldar är väldigt mörk - då är deras baser snö för att kompletera modellerna. Men hans White Scars har mörk baser för att kompletera deras vitt power armour. Båda arme är jatte snygg och bäst painted quality. Det chans lite extrem att han, i här exempel, måste baser om en armee till att passar med an annan av din för att spela tillsammans och inte bli bestraffat och forlora poäng.

För mig skulle det vara bättre att säga modeller från samma detachment måste "passa ihop" - att deras baser matchar. Men att modeller från olika avdelningar kan ha olika baser.
Senast redigerad av 1 Skcuzzlebumm, redigerad totalt 4 gånger.
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Ris och Ros TT2013

Inlägg av Neth_Oni »

Men Neil, du pratade ju inte med mig. Jag vart seizad på Meatgrinder och vann 20-0 ;)

Skriv svar