Ris och Ros

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Ris och Ros

Inlägg av Hylander »

Kom gärna med konstruktiv kritik så vi kan göra det bättre i framtiden. Sedan får ni även säga ifrån om sådan ni finner bra och uppskattar så vi ser till att fortsätta med det och kanske förbättra.

Vi vet om wipe-fadäsen så den behöver vi inte diskutera.

Shoot!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Ris och Ros

Inlägg av Apocswe »

Grymt trevligt turnering som vanligt!

+ Luftiga lokaler
+ utbudet av dryck och snacks
+ bra matpauser så man slapp stressa med maten samt i lugn och ro kunde snacka matcher

- Avlastningsytor mellan borden. Hade varit nice att ha någonstans o lasta av böcker, dricka/mat och reserver/döda modeller.

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Ris och Ros

Inlägg av Boggalogg »

Tyckte det mesta var bra, som vanligt. Dock. Terrängen, som vanligt. Att välja mellan 4 mer eller mindre identiska bord gör hela den processen till ett skämt. Har ingenting emot att flera bordslängor blir väldigt lika varandra, men man vill ha möjlighet att hitta ett bord, med terräng man kan dra nytta av, utan att känna fullkomlig likgiltighet för vilken kant/hörn man får. Annars bara bra

Bagarn
Inlägg: 545
Blev medlem: 25 jul 2011, 21:02

Re: Ris och Ros

Inlägg av Bagarn »

Boggalogg skrev:Tyckte det mesta var bra, som vanligt. Dock. Terrängen, som vanligt. Att välja mellan 4 mer eller mindre identiska bord gör hela den processen till ett skämt. Har ingenting emot att flera bordslängor blir väldigt lika varandra, men man vill ha möjlighet att hitta ett bord, med terräng man kan dra nytta av, utan att känna fullkomlig likgiltighet för vilken kant/hörn man får. Annars bara bra
+1
Daniel "bagarn" Carlson

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Ris och Ros

Inlägg av Denkan »

Boggalogg skrev:Tyckte det mesta var bra, som vanligt. Dock. Terrängen, som vanligt. Att välja mellan 4 mer eller mindre identiska bord gör hela den processen till ett skämt. Har ingenting emot att flera bordslängor blir väldigt lika varandra, men man vill ha möjlighet att hitta ett bord, med terräng man kan dra nytta av, utan att känna fullkomlig likgiltighet för vilken kant/hörn man får. Annars bara bra
Håller med.
Terrängen har blivit bättre men inte tillräckligt.
Förstår att det är tufft att täcka så många bord med vettig terräng men där behöver ni höja standarden lite mer.


Gällande best painted så var det tråkigt att se många av samma arméer som vi såg förra året. Tror ni missade massor av arméer som va fantastiskt fint målade i år.

I övrigt tycker jag att denna turnering är årets bästa och roligaste på alla sätt och vis fortsätt med resten precis som ni gör - fantastiskt jobb!
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Ris och Ros

Inlägg av Silvertejp »

Håller med Bogg. På vissa bordlängor var det bara ruiner och los och på andra bord fanns inga ruiner bara skogar och los. Större variation mellan borden hade varit najs.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Ris och Ros

Inlägg av Lillen »

Måste säga tack för en otroligt rolig och grym turnering! Tack till arr som fixar denna fina turnering varje år!

+ kaffe!
+ trevligt folk
+ en viss terräng förbättring (men som folk skrev en bit kvar innan det är perfekt)

-- att efter jag frågat vad som händer vid wipe för något bra tag sen på forumet. Sen göra en om ruling match två utan att direkt gå ut med informationen till alla. Eller ta tillbaka den rulingen när man insett vad som hänt.

Men misstag händer och detta var väl inte det värsta som kunde hända. Men det stack lite ögonen.

Och tack återigen till alla som gjort denna turnering möjlig.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Ris och Ros

Inlägg av refabricated »

Kul som vanligt, stort grattis till danskarna.

Saker som var mindre bra:
- Terrängen. Bra mängd med LOS-blockers och avsaknaden av golfbanor var nice. Men faeen va mkt ruiner! Det tiltar spelet lite när alla 'of nurgle' har 2+ save på hela planen... Mängden LOSblockers var bra, det märks att ni byggt mer av den varan. Men komplettera med lite mer kullar, klippor och solida hus/byggnader. Vid min 3:e match mot flugor/flygare/nuglings så är man rätt mätt på att hoppas dessa rullar 1:or... Imo halvera mängden ruiner över alla borden så känns det mer lagom. Gissar att ni inte sammarbetat med M-wolf i år? Isf imponerande att ni reder alla bord själva!

Saker som var bra:
- Bemötande från arret. I stora saker som i små. Allt löstes snabbt och erfaret, så det fanna väldigt lite friktioner runt om turneringen som störde upplevelsen.
- Allt annat :D

Avslutningsvis vill jag bara säga:
https://www.youtube.com/watch?v=xBcJZ3-cJKc
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Ris och Ros

Inlägg av Papa D »

Jag tyckte allt va bra förutom val av kompmall som jag tyckte la en blöt trasa av ångest över hela pre-game processen och som linriktade listorna in i absurdum.

Lätt den roligaste turneringen på året!

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Tun
Inlägg: 7
Blev medlem: 09 sep 2013, 01:25

Re: Ris och Ros

Inlägg av Tun »

Thanks for another great tournament on the swedish mainland! I had 5 great games :)

- A bit too many and too big ruins? Nurgle seemed extremely strong.
- Amount of terrain seemed good overall, lots of places to hide but you could still play a shooty army.
- In stark contrast to popular belief, swedes are actually pretty nice!
- Lots of well-painted armies! Well done to the people who can paint
- Why only 1 diploma per team? :(

See you next time, or maybe at the Swedish Masters?!

And as always, it was a pleasure beating you, Daniel ;)

//Martin

Skriv svar