Ris/Ros och kvarglömt

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Ris/Ros och kvarglömt

Inlägg av Trulsante »

Hej och tack alla ni som förgyllde WarCon med er närvaro!

Skriv gärna av er om upplägget här, då är det väl mest missions vi tänker på.

Vi hittade även lite saker när vi städade:

Orc-magi-kort

Eldar TOs och spells

Templater av olika slag (bl.a. en som använts som palett :) )

En bricka med iron hands-symbol på.

Och ett litet privat förlåt från Andreas Kjell till er som mötte mig. Jag var trött och sur och fick lära mig den hårda vägen att man i min ålder inte ska sitta nattpass på konvent och/eller sova i sovsal där hälften lider av sömnapnea... nästa gång vi möts kommer jag vara pigg som en mört (om det inte är på summerfight för då finns det risk att jag är bakis eller sitter i bastun...)

Stort tack än en gång!

//TOK
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Ris/Ros och kvarglömt

Inlägg av Flygmaskin »

Stort shoutout till att testa nya sätt att spela TO!
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Ris/Ros och kvarglömt

Inlägg av Olof »

Alltså ni måste ju börja skriva in i arret att alla apnéare får sova i samma sal.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Kolon Dee
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 jun 2016, 19:02

Re: Ris/Ros och kvarglömt

Inlägg av Kolon Dee »

Hejhej!
Tack för en trevlig turnering!
Och framförallt: Tusentals tack till alla motståndare (och Andreas Kjell, såklart) som har stått ut med mina bristande kunskaper och hjälpt mig få bättre ordning på saker och ting!

/Linda

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Ris/Ros och kvarglömt

Inlägg av Boggalogg »

Överlag är jag nöjd, det var kul med lite nytt tänk kring TO. Tumme upp där! Men till nästa gång ser jag gärna en liten schemaändring. Gör ena rasten längre och korta den andre så man kommer iväg och kan äta i lugn och ro

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Ris/Ros och kvarglömt

Inlägg av Spell Familiar »

Stor och köttig ros till missionsen! Svinroligt att få dra många kort och att man ibland ville ta livet av sin Warlord (chaos och orcs gillar sånt)!
First blood på 3poäng är lite saftigt tycker jag, blir lätt ett jävla dansande och kanske ett lucky-lascanonskott eller en failed jink som avgör mycket.
Slaugtherpoints var roligt men man kan fundera på om man inte ska lägga till något extra för att få ut Max-poäng av en unit med IC, typ kombinera med "pictures or it didnt happen" bonus poäng för cc och ic om du fångat det på film. Annars vanligt killpoint.

För övrigt är csm-termisar inte bra om man inte har världens flyt och tankar 19 wounds på 2+en (förlåt Putte) eller som stackars MC fick se (förlåt igen) en chef-termis som står kvar efter 96(!) orc attacker... Det ska inte hända igen. Lovar.

Annars bara kärlek till arret men nästa gång säger vi FU till konventet och kör vårt eget race va?
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Ynick
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 nov 2012, 10:31

Re: Ris/Ros och kvarglömt

Inlägg av Ynick »

Spell Familiar skrev:
Annars bara kärlek till arret men nästa gång säger vi FU till konventet och kör vårt eget race va?
Är lite nyfiken som arrangör av konventet varför du tycker att ni ska säga FU till konventet och köra ett eget race?

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Ris/Ros och kvarglömt

Inlägg av Spell Familiar »

Tyckte personligen att vi fick ut noll av konventet, möjligen med undantag av korven som jag blev kass i magen av.
Det är generellt för konvent. Missförstå mig rätt. Jag älskar konvent, superkul och så, men 40k turneringar är så intensiva att det knappast är nån mening med att lägga dem på konvent. Mest till gagn för konventet. Men det finns saker som kan lösa denna knut. Exempelvis genom att konventet servar med kaffe i anslutning till turneringen eller kanske frukt.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Ynick
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 nov 2012, 10:31

Re: Ris/Ros och kvarglömt

Inlägg av Ynick »

Spell Familiar skrev:Tyckte personligen att vi fick ut noll av konventet, möjligen med undantag av korven som jag blev kass i magen av.
Det är generellt för konvent. Missförstå mig rätt. Jag älskar konvent, superkul och så, men 40k turneringar är så intensiva att det knappast är nån mening med att lägga dem på konvent. Mest till gagn för konventet. Men det finns saker som kan lösa denna knut. Exempelvis genom att konventet servar med kaffe i anslutning till turneringen eller kanske frukt.
Tråkigt att höra att du vart dålig i magen av korven :(
Detta är ett evigt aber att turneringsmänniskorna inte kan ta del utav konventen då de bara fokuserar på "sitt" spel. Fast en liten spark tillbaka till turneringsmänniskorna är ju att de verkar inte vara intresserade av att ta del utav konventen ändå. Upplever att de flesta som ställer upp i turneringar åker direkt hem efter att turneringen är klar och passar inte på att delta i konventet i övrigt även fast de kanske faktiskt har en möjlighet.
Du skriver att att konventet ska servera kaffe och frukt. Tänker du då att man ska ha någon ur personalen som går och serverar er vid borden?
Jag förstår att det har varit problem med andra konvent att man har kommit långt ifrån en kiosk och kaffet men som det var i helgen så hade ni kaffet en trappa upp. Är det för långt bort från turneringen enligt turneringsmänniskorna. Att ha frukt som man kan erbjuda är en jättebra idé som jag tar med mig till kommande konvent!

Nu kanske jag låter bitter men det är absolut inte min mening utan jag är genuint intresserad av detta eftersom man märker mer och mer dessa tongångar ifrån just turneringsfolket.
Det är inte bara figurspelarna som anser att detta är ett problem utan man märker det även bland kortspelarna tycker jag mig höra.
Är vi på väg att bryta ut dessa två ifrån konventvärlden? Jag personligen tycker att det skulle vara synd för jag tycker att vi inom spelhobbyn ska hålla ihop och skapa större arrangemang så att fler kan upptäcka denna underbara hobby. Jag tror personligen att man biter sig själv i svansen ifall figurspelarna och kortspelarna bryter sig ur konventen då jag tror att återväxten kommer att krympa ifall man inte visar upp sin hobby på konventen runt omkring i Sverige/Världen.

Nu är nog inte detta rätt forum för denna debatt men jag tycker nog att vi borde ta upp den någonstans!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Ris/Ros och kvarglömt

Inlägg av Flogger »

För min del är det absolut så, har noll intresse av konvent men stort intresse för turneringar. Gillar dock att sammanslagningen drar folk och människor som vill titta och fråga frågor och så, det gynnar communityn i stort. Har alltid förespråkat att turneringarna ska bryta sig loss men nuförtiden är jag mer på att stanna, gynna konventet och communityn, det är mer värt än en hundralapp eller två i plånboken.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar