40k på SSK 17-18 September - Informationen
-
Jocke Rapp
- Site Admin
40k på SSK 2011 - Förhandsinformation
Ser grymt ut, härligt med ett riktigt SSK igen!
Kommer kompen från mallen att divideras med en faktor eller användas rakt av när man räknar halva mellanskillnaden?
Kommer kompen från mallen att divideras med en faktor eller användas rakt av när man räknar halva mellanskillnaden?
Re: 40k på SSK 2011 - Förhandsinformation
Sweet!
Oavsett upplägg så kommer jag och ett par till från mina trakter.
Och nu är vi tillbaka i "Mork-stil". Högkompat!!!
Här ska slåssas till the bitter slut.
Oavsett upplägg så kommer jag och ett par till från mina trakter.
Och nu är vi tillbaka i "Mork-stil". Högkompat!!!
Här ska slåssas till the bitter slut.
Mork, the articulate ork!
Centrum finns 5 min bil bort. Annars satsar vi på maten på plats; det kommer ett gäng semi-professionella kockar som kommer laga två mål mat om dagen. Vi kan se över om man skall ge 1,5h till lunch istället.speedfreek skrev:Hur är det med matmöjligheter i närheten?
En timme lunch som skall inkludera något annat också kan vara i minsta laget.
Första matchen slumpas på komp och om möjligt klubbtillhörighet, resten swissas.speedfreek skrev:Hur kommer ni avgöra vilka som möts?
Ren swiss?
komp?
Rakt av. Vi hoppas på att få de lite högre kompande listor.Jocke Rapp skrev:Kommer kompen från mallen att divideras med en faktor eller användas rakt av när man räknar halva mellanskillnaden?
Edit: Uppdaterade första posten med ny information.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Tuffa missions, framförallt så är poängsättningen lite annorlunda mot vad man vant sig vid på sistone. Mission 4 är det inte roligt att vara en armé med klen scoring. Tillsammans med kompsystemet tror jag att detta kommer leda till ganska annorlunda arméer, kul!
Lite sugen är man allt, även om det ligger på "födelsedagshelgen"... Systrarna kompar ju hyfsat bra. Men hur blir det, kommer det spelas med Witchhunterboken eller med WD-listan som kommer i augusti-september?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Om hela listan släpps i Augustinummret och vi hinner få fram en kompmall tills 3-4 veckor innan konventet så kommer WD-listan att användas.Serpent skrev:Lite sugen är man allt, även om det ligger på "födelsedagshelgen"... Systrarna kompar ju hyfsat bra. Men hur blir det, kommer det spelas med Witchhunterboken eller med WD-listan som kommer i augusti-september?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Lite trist med 2 KP-missions, jag tycker det räcker med ett. Annars är det kul med variationen att inte objektiv-vinnaren inte automatiskt får alla poäng.
- speedfreek
Jag tycker inte det är något fel med KP.
Däremot kan det bli alldeles fantastiskt meningslöst att spela KP+VP utan några andra uppdrag.
Däremot kan det bli alldeles fantastiskt meningslöst att spela KP+VP utan några andra uppdrag.
Tanken var att sista uppdraget skulle vara superenkelt kötta-mission som skall gå fort att spela (och med fast speltid), man man skulle kanske göra om mission 2.
Tycker folk att VP behövs i alla matcher eller kan man spela KP + objektiv?
Tycker folk att VP behövs i alla matcher eller kan man spela KP + objektiv?
Klart man kan spela KP + objektiv.
Utmaning förnöjer.
Utmaning förnöjer.
Mork, the articulate ork!