40k på SSK 17-18 September - Informationen

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: 40k på SSK 17-18 September - Informationen

Inlägg av HeadWar »

fjugin skrev:
Katarsis skrev:@Sergeon: Ruiner skall spelas som det står beskrivet i regelboken, det är bara all annan terräng som går i höjdled som Sverige FAQn förtydligar.
Ja, förutom följande stycke i FAQ:n då: :)
"Regarding ruins the FAQ recommends that the rules for moving up and down from this document are used instead 
of the special movement rules for ruins given in the rulebook.
"

Men du menar alltså att vi ska bortse från detta på SSK?
Coolt, helt missat. Kanske för att det står i lätt motsats till "The one exception to this is moving units inside a ruin when
the rules for ruins are used, in this case the rulebook will have precedence."

Blom

Inlägg av Blom »

bra att det inte går och betala.. Håller Mork som klaga på att dem valde ett onödigt dåligt sätt att ta imot betalning på.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Jag har försökt att betala jag med men får fan inte det att funka. Finns det möjlighet att få betala på plats 250kr för dom valt detta system? Eller är det så att jag måste betala 100kr extra om detta inte funkar?

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Jag kunde betala utan problem, vad är det som fisslar för er andra?

Blom

Inlägg av Blom »

Den säger något om att ett lösenord inte är korrekt, fast jag har inget lösenord eller har behövt skrivigt in ett lösen ord.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

blom skrev:Den säger något om att ett lösenord inte är korrekt, fast jag har inget lösenord eller har behövt skrivigt in ett lösen ord.

Maila och säg vad som inte funkar, så kanske de kan lösa det, eller ge dispens
En bild säger mer än 1000 kaniner

Bronson

Inlägg av Bronson »

Funkade bra för mig också
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

fjugin skrev:
Katarsis skrev:@Sergeon: Ruiner skall spelas som det står beskrivet i regelboken, det är bara all annan terräng som går i höjdled som Sverige FAQn förtydligar.
Ja, förutom följande stycke i FAQ:n då: :)
"Regarding ruins the FAQ recommends that the rules for moving up and down from this document are used instead 
of the special movement rules for ruins given in the rulebook.
"

Men du menar alltså att vi ska bortse från detta på SSK?
Jag hade i ärlighetens namn glömt bort detta så jag backar i frågan och säger att det skall spelas enligt SVFAQn, dvs sålänge båda spelarna inte kommer överens om något annat så kommer ruiner att spelas som det står beskrivet i SVFAQn under General Rules > Moving up and down.
Jocke Rapp skrev:
Katarsis skrev: Combat squads skall delas upp när de deployas in på bordet, så ett reservslag, dela upp och sedan deploya.
Kan man fortfarande deploya en combat squad och sätta andra halvan i reserv?
Nej. Jag skall se till att skriva ihop ett litet regelpack snarast som förtydligar alla ställda frågor.
blom skrev:Den säger något om att ett lösenord inte är korrekt, fast jag har inget lösenord eller har behövt skrivigt in ett lösen ord.
Om ni som har problem kan beskriva dem lite mer ingående så skall jag vad jag kan göra för att fixa detta. Till de som har bestående problem med betalning kan jag bara rekommendera att mejla och förklara ert case: info@stockholmsspelkonvent.se
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Blom

Inlägg av Blom »

Mitt problem är nog inte SSK relaterat utan mer mitt kort relaterat.

Men mitt problem:

När jag kommer till den delen när man ska fylla i kortnummer,gilltighets tid kortinnehavarens namn, och CVC och trycker "Betala" så kommer täxten:
Ditt lösenord är spärrat. För att välja ett nytt lösenord måste du logga in till internetbanken och gå in under menyn Beställ tjänster.
Så det är mitt kort det är fel på inte SSK..
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

blom skrev:
Så det är mitt kort det är fel på inte SSK..
Vad sägs om ett besök på antingen internetbaken eller den "riktiga" banken? Det kan ju vara så att du helt enkelt inte aktiverat lösenordet på ditt kort också
En bild säger mer än 1000 kaniner

Skriv svar