Katarsis skrev:@Sergeon: Ruiner skall spelas som det står beskrivet i regelboken, det är bara all annan terräng som går i höjdled som Sverige FAQn förtydligar.
Ja, förutom följande stycke i FAQ:n då:
"Regarding ruins the FAQ recommends that the rules for moving up and down from this document are used instead
of the special movement rules for ruins given in the rulebook."
Men du menar alltså att vi ska bortse från detta på SSK?
Coolt, helt missat. Kanske för att det står i lätt motsats till "The one exception to this is moving units inside a ruin when
the rules for ruins are used, in this case the rulebook will have precedence."
Jag har försökt att betala jag med men får fan inte det att funka. Finns det möjlighet att få betala på plats 250kr för dom valt detta system? Eller är det så att jag måste betala 100kr extra om detta inte funkar?
Katarsis skrev:@Sergeon: Ruiner skall spelas som det står beskrivet i regelboken, det är bara all annan terräng som går i höjdled som Sverige FAQn förtydligar.
Ja, förutom följande stycke i FAQ:n då:
"Regarding ruins the FAQ recommends that the rules for moving up and down from this document are used instead
of the special movement rules for ruins given in the rulebook."
Men du menar alltså att vi ska bortse från detta på SSK?
Jag hade i ärlighetens namn glömt bort detta så jag backar i frågan och säger att det skall spelas enligt SVFAQn, dvs sålänge båda spelarna inte kommer överens om något annat så kommer ruiner att spelas som det står beskrivet i SVFAQn under General Rules > Moving up and down.
Jocke Rapp skrev:
Katarsis skrev:
Combat squads skall delas upp när de deployas in på bordet, så ett reservslag, dela upp och sedan deploya.
Kan man fortfarande deploya en combat squad och sätta andra halvan i reserv?
Nej. Jag skall se till att skriva ihop ett litet regelpack snarast som förtydligar alla ställda frågor.
blom skrev:Den säger något om att ett lösenord inte är korrekt, fast jag har inget lösenord eller har behövt skrivigt in ett lösen ord.
Om ni som har problem kan beskriva dem lite mer ingående så skall jag vad jag kan göra för att fixa detta. Till de som har bestående problem med betalning kan jag bara rekommendera att mejla och förklara ert case: info@stockholmsspelkonvent.se
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
blom skrev:
Så det är mitt kort det är fel på inte SSK..
Vad sägs om ett besök på antingen internetbaken eller den "riktiga" banken? Det kan ju vara så att du helt enkelt inte aktiverat lösenordet på ditt kort också