40k på SSK 17-18 September - Informationen

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Användarvisningsbild
theWatchman

Re: 40k på SSK 17-18 September - Informationen

Inlägg av theWatchman »

Seregon skrev:
theWatchman skrev:Hur lång tid tar det att ta sig från konventet på söndagen in till Centralstationen?
T-banan tar ca 35 minuter från Alby till T-Centralen, så det borde gå att räkna på strax under en timme från att man kliver ut från konventet till att man hoppar på lämpligt färdsätt från hufvudstaden.
Sweet, då borde man kunna ta 19.30 bussen hem då.

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Hur vill ni ha armélistan? pdf, excel, openoffice, ett foto på ett handskrivet A4?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

egge

Inlägg av egge »

Seregon skrev:Hur vill ni ha armélistan? pdf, excel, openoffice, ett foto på ett handskrivet A4?
Standard är att du skickar listan direkt skrivet i mailet och inte bifogar det som en fil (mindre klick för arrangör och mindre jobb att hålla koll på olika filer) med en tydlig rubrik för mailet (Erik Robertssons Tyranider som exempel). Armybuilder är ofta no-no och vilket format som helst funkar när du tar med dig din lista, så länge det är data skrivet.

Gör du så kommer du aldrig slå fel, tror jag.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Seregon skrev:Hur vill ni ha armélistan? pdf, excel, openoffice, ett foto på ett handskrivet A4?
Egge beskriver det ganska bra. Dock har jag ingenting emot att armélistan finns med som bifogad fil så länge den är lättläst och kompen finns uträknad (eller begäran om subjektiv bedömning). Skulle det vara så att jag inte kan läsa en fil så mejlar jag bara tillbaka och ber om en annan version. Ingen kommer få något minus för teknikstrul så det är bara att skicka in.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Tackar för förklaringen bägge två. Jag tog det säkra före det osäkra och både skrev i mailet och bifogade en pdf. :)
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Sista dag att förhandsbetala konventet idag! Sista dag att skicka in lista och imorgon!
Konventet blir dyrare att betala i dörren, 40k skall fortfarande betalas på plats.

Angående antalet platser så jobbar vi hårt på att fixa fram fler bordsskivor, men jag räknar fortfarande med ett par avhopp. Efter idag skall jag försöka få tag på alla som inte har skickat in lista eller förhandsbetalat konventet och höra med dem om de tänker komma. Så vi bör kunna släppa in fler reserver snart.

Insåg att jag inte meddelat vilka som skickat in lista. Ber om ursäkt för detta och uppdaterar första posten.
/Mattias
Edit: Det stod 10e för listinskicket i informationsdokumentet, så det är det som gäller.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Blom

Inlägg av Blom »

För er som är reserver kan jag medela att jag kommer betala i dörren så ni vet att jag har min plats.

Dyrt för mig, dåligt för er, en dålig deal för båda :D
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

kommer folk som inte skickar in listaq i tid flyttas ner från ordinarieplats?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

cadelin skrev:kommer folk som inte skickar in listaq i tid flyttas ner från ordinarieplats?
Jag hoppas att jag inte behöver göra det. Jag kommer att jaga de som inte betalat / skickat in lista och kolla med dem om de tänker komma eller inte. I och med att vi inte gick ut med någon info om att man kan tappa plats pga för sent inskickad lista känns det inte schysst att införa en sådan regel. Men om jag inte får tag på folk under helgen så kommer det nog tyvärr bli så att man kommer tappa plats till förmån för reserver som betalat / skickat in lista.

Desertlord

Inlägg av Desertlord »

Hallå,

Står den 10 september för lista som sista datum i kompendiet om jag inte sett helt fel.
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Skriv svar