40k på SSK 17-18 September - Informationen
Re: 40k på SSK 17-18 September - Informationen
Vårt balla program (SoSwiss) har nu nått 1.0 version och kommer köras på SSK, funkar det ens hälften så bra som vi hoppas så kommer alla (med internet) inom kort ha ett väldigt smidigt lottningsprogram att använda. (Den sparar allt i tabellformat och vi arbetar på en auto-mailer till jocke slapps rankingmail)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Detta låter sjuk niceSnot skrev:Vårt balla program (SoSwiss) har nu nått 1.0 version och kommer köras på SSK, funkar det ens hälften så bra som vi hoppas så kommer alla (med internet) inom kort ha ett väldigt smidigt lottningsprogram att använda. (Den sparar allt i tabellformat och vi arbetar på en auto-mailer till jocke slapps rankingmail)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
shit vad nice. Jag har själv pillat lite med ett sådant program men är själv bara på flödesschema och inte ens påbörjat programmeringen. Funkar erat program slipper jag sätta mig ner och göra den biten 
- theWatchman
När får vi se listorna som subjektivkompats? Börjar bli dax nu???
Jo, lägger upp alla subjektivkompande listor och listor jag fick in försent idag. Dock skall jag erkänna att jag inte riktigt är klar med kompandet (både kontroll av listor och kompa de subjektiva) så jag skall försöka att inte ta åt mig alltför mycket av kommentarerna om de subjektiva listorna.theWatchman skrev:När får vi se listorna som subjektivkompats? Börjar bli dax nu???
En nyhet också. Vi skall försöka videoblogga lite från konventet och framförallt 40k-turneringen. Detta kommer antagligen att läggas upp på YouTube till allas beskådan. Mer info om det kommer imorgon när vi börjar med förberedelserna.
För de deltagare som kommer redan imorgon fredag så kommer det antagligen att finnas bord att spela på från runt 18, om inte tidigare.
/Mattias
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Brukar det va mycket folk vid incheckningen på konventet? Vet inte om det är samma program och lokaler som vanligt då jag aldrig vart där. Frågan är väl hur pass tidigt bör man vara på plats på Lördag?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Jag tror inte att det kommer vara så stort tryck på lördagsmorgonen. Men vi kommer att kontrollera om alla har betalat konventet under första matchen och se till att alla som inte har betalat gör det innan andra matchen, så skulle det bli problem så ta det i lunchen eller pausa en kort stund i match ett.Bronson skrev:Brukar det va mycket folk vid incheckningen på konventet? Vet inte om det är samma program och lokaler som vanligt då jag aldrig vart där. Frågan är väl hur pass tidigt bör man vara på plats på Lördag?
Edit: Jag skall också komma ihåg att tacka våran sponsor, Alphaspel.se, som delvis sponsrar årets turnering med priser. Vi är mycket tacksamma för detta.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Tips till alla som ska till SSK: Man kan lägga en beställning och välja "Övrig utlämning" som leveransalternativ, och skriva ett meddelande om att man vill hämta upp sakerna på SSK. Betalas kontant på plats. Mycket praktiskt.Katarsis skrev:Edit: Jag skall också komma ihåg att tacka våran sponsor, Alphaspel.se, som delvis sponsrar årets turnering med priser. Vi är mycket tacksamma för detta.
Angående Victory Points: Om en enhet är reducerad till halvt antal, betyder det att man får halva poängen? Gäller det i så fall även vehicles som är immobilized? Hade för mig att detta stod i grundboken, men just nu kan jag inte hitta det. Så tar gärna sidhänvisning om någon vet.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Svaret är ja, man får halva. Har ingen bok här dock.Rasmus skrev:Angående Victory Points: Om en enhet är reducerad till halvt antal, betyder det att man får halva poängen? Gäller det i så fall även vehicles som är immobilized? Hade för mig att detta stod i grundboken, men just nu kan jag inte hitta det. Så tar gärna sidhänvisning om någon vet.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis