Slemcon

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Slemcon

Inlägg av XecrNist »

Hej undrar lite saker över Slemcon-tuneringen.

- Vilket missionsystem kommer användas, uppdrag från regelboken eller roe?

- Kommer det finnas något "allmänt" ställe där man kan slagga eller är det hotell som gäller?

- Om komp är med, när kommer den listan upp vad som kompar mkt m.m.?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Slemcon

Inlägg av Katarsis »

Angående missions så kommer det att bli modifierade 5th-ed-regelboksmissions, typ som det vart på SSK, BSK, etc.

Vi kommer hålla till i en skola och det kommer finnas dedikerade sovplatser för dem som behöver det, medtag sovsäck.

Det kommer att vara någon form utav komp eller restriktioner på turneringen, exakt vad är ännu inte spikat men det kommer finnas uppe minst en månad innan turneringen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Slemcon

Inlägg av XecrNist »

Ok, men jag är typ noob inom tuneringsgrejer så vad hade dom på ssk m.m. Då, funderar hårt på att införskaffa en ren nurgle demon armé men misstänker att den kommer få aslite komp och ses på som smått myglig eller har jag fel?

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Slemcon

Inlägg av speedfreek »

Jag tror inte ren Nurgle får så fenomenalt dålig komp.
Om du däremot har Troops från Nurgle och snabba närstridande HQ+Elite så börjar nog kompen sjunka...

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Slemcon

Inlägg av XecrNist »

nej tänkte mig en ren nurgle armé, men får man ha med special characters, eller det heter ju inte det längre men t ex en Epidemus skulle man kunna ha med en sådan för då blir ju en ren nurgle armé ganska hemsk?

Användarvisningsbild
Elrik
Inlägg: 228
Blev medlem: 06 okt 2008, 01:52
Ort: Banjoland

Re: Slemcon

Inlägg av Elrik »

Katarsis skrev: Vi kommer hålla till i en skola och det kommer finnas dedikerade sovplatser för dem som behöver det, medtag sovsäck.
Vad menas med dedikerade?
Bara för att något är dedikerat innebär inte det att det inte är avsett/används för något annat... Jag har ju sett dedikerade transporter som används som väggar istället för transporter..
Eller är det så att sovsäcken som är dedikerad till Björn kanske ska användas av Jocke och Argos istället? Eller ska de dedikerade sovplatserna användas av skolbarnens föräldrar till att ha hem&skolamöte på?
Jag känner att ni borde reda ut det här.
"Dom kallar mig Gud."

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Slemcon

Inlägg av XecrNist »

dom borde inte ha ett sådant möte på helgen men man vet ju aldrig :P

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Slemcon

Inlägg av Katarsis »

@XecrNist: Spana in dessa missions: http://forum.roguetrader.nu/topic.asp?TOPIC_ID=15456 och http://forum.dmfonline.se/download.php?id=416

Angående kompen kan jag väll säga som så att försök se på hur effektiv din armé är, hur stor sannolikhet den har att slå andra arméer samt hur rolig den är att möta. En ren Nurgle-armé är inte särskilt effektiv men det är å andra sidan jäkligt drygt att möta en hel armé med Feel No Pain.

@Elrik: Vi kommer som sagt hålla till i en skola, turneringarna kommer att hållas i matsalen och i andra klassrum. Sovplatserna kommer antingen vara i egna klassrum (om vi får plats), eller i de klassrum där det spelas turneringar (vid platsbrist). Först till kvarn kommer avgöra vilka som skall få platserna men vi skall se till att alla får en plats.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Slemcon

Inlägg av XecrNist »

Pppffff då kommer ju min Nurgle lista inte vara så jävla bra, då den är otroligt sölig, samtidigt som att vissa uppdrag kan vara till sjuk nackdel för demoner som är söliga när man har den där speciella deploymenten, kanske får tänka om och köra en tråkig csm lista istälet :/

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Slemcon

Inlägg av Katarsis »

Viktig info: Konventet är uppskjutet till 20-22:a mars p.g.a. dåligt upplsutande.

Angående 40k-turneringen pågår det just nu en omröstning om vilken sorts komp vi bör använda oss utav på YLVA's forum: http://www.foreningenylva.org/forums/in ... opic=21636
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar