Januarirussen på Alphaspel 18 Januari

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Januarirussen på Alphaspel 18 Januari

Inlägg av thismeanswarmate »

Tack för en mysig turnering! Bra arrangerat och trevliga motståndare! Speciellt kul att höra att ni gillade min cryptekost. Ses förhoppningsvis snart igen!
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Januarirussen på Alphaspel 18 Januari

Inlägg av kraftman »

Något att tänka på inför framtiden är att kanske använda sig av större bord vid poängsummor över 750 !
Det var något jag snappade upp av andra spelare på turneringen.

Det blir ett mycket mer taktiskt spel med en större spelplan att röra sig på och en liten spelplan gynnar vissa raser mer än andra.

Bara en tanke..

Det kan vara en idé att ta bort lite stolar när man har turnering. Stolarna verkar inte vara så anpassade till spelborden även om dom var sköna att sitta i.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Januarirussen på Alphaspel 18 Januari

Inlägg av Ancalagon »

1000 poäng som denna så funkar det absolut att spela på 48"x48" men där går nog gränsen. Som vi pratade om så blir det snabbt lite skevt för vissa matchups på små bord, men samtidigt blir det precis lika skevt för vissa arméer om man istället skulle spela på större bord.

Jag gillade upplägget, även om det inte hade gjort nåt om det var lite mer utrymme i största allmänhet :)

Användarvisningsbild
z3bb3
Inlägg: 241
Blev medlem: 15 nov 2012, 08:18

Re: Januarirussen på Alphaspel 18 Januari

Inlägg av z3bb3 »

Tack för feedbacken, det uppskattas!
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17

Skriv svar