Armélistor RTO 2014

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Armélistor RTO 2014

Inlägg av Katarsis »

Kommentera gärna om ni hittar något fel.
Bilagor
Armélistor 40k.pdf
(688.63 KiB) Nerladdad 270 gånger
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Armélistor RTO 2014

Inlägg av Gonka Koff »

Ska inte johannes och Karl vara med?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Armélistor RTO 2014

Inlägg av Katarsis »

Karl fick tyvärr förhinder, so Johannes hoppar in som stand-in vid ojämnt antal spelare på plats.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Armélistor RTO 2014

Inlägg av Ancalagon »

Lampén har 40k sveriges billigaste war walkers, det gillas! Det kan han behöva! ;)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Armélistor RTO 2014

Inlägg av Katarsis »

@Ancalagon: Det beror lite på. Henrik har ju inte definierat vilken enhet han mäter War Walkers kostnad i (alla andra Henriks enheter mäter sin kostnad i VP). Mäter även de i VP så är de ganska billiga. Men om de mäter i, säg, Fire Dragons så blir de ganska dyra.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Armélistor RTO 2014

Inlägg av Gonka Koff »

Äh, jag hade bara 14 poäng kvar men ville ha med mina Warwalkers. Då använde jag den nya data-slaten 'The summoning by the 14th', i vilken man kan köpa vilken enhet som helst för 14 poäng, - en så kallad 'Fabuolus Fourteen Formation'. Praktisk grej det där.
Senast redigerad av 1 Gonka Koff, redigerad totalt 27 gånger.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Armélistor RTO 2014

Inlägg av Papa D »

Hade faktiskt själv tänkt att köra "the fabulous 14th" som mitt primary codex på fantasia, det är fantastiskt vad man får in i en 1995 lista med de codexet som main. Typ denna lista:

eldrad 14p
Jetseer w shards 14p

6 x 5 dire avengers (6x14p)
6 WS (6x14p)

3 x 10 firedragons (3x 14p)
3 x WS (3x14p)

3 WL (3 x 14p)

3 x 10 spiders (3 x 14p)

Allt detta för bara 364p

Till det tänkte jag mig Tau som second och Inq som third. Får inte riktigt ihop poängen till 1995 bara. Hoppas man får spela med 800p

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Armélistor RTO 2014

Inlägg av Gonka Koff »

Papa D: :D

Nu till nåt helt annat. Jag fattar inte hur han gör det, vår gode ostkonung Tobias: oavsett kompsystem kommer han ändå släpande på nåt som är så inihellskotta skräckinjagande att alla landets kompmallsansvariga får sitta och skämmas över sin underlägsenhet i sina man-caves.

9 Bloodchrushers och 16 Khornedogs, alla med Invis och en shrouded megamongoflygdåre. Det kan bli snabba matcher...
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar