Ris och ros bergshammer

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Ris och ros bergshammer

Inlägg av Enochia »

Jag vill börja med att tacka för en mysig turnering, och kolla vilka synpunkter ni hade på lokal, upplägg och allmäna klagomål, tanken är ju som sagt att detta ska bli återkommande och vi vill mest veta om folk var nöjda
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Ris och ros bergshammer

Inlägg av DHettNeck »

Tack för en trevlig turnering, dessa små "inför" turneringar är väldigt uppskattade.

Här kommer några förbättrningsförslag:
*Det är sjukt dålig luft, om möjligt, ha ännu fler bord ute i det "stora" rummet där luften iaf är lite ok.
*De 2*höga borden är sjukt jobbiga att spela på, speciellt med stora plottriga ruiner i mitten, skippa dessa två bord helt.
*Ha lite priser till top 3, det behöver inte vara mycket, men kanske lite pressentkort eller små plakat/pokaler.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Ris och ros bergshammer

Inlägg av Nurgle »

Stort tack! Äntligen en Stockholmsturnering :)

Plus:
+ Utifrån rådande medel bra jobbat att få ihop det. Starkt kämpat!

+ Bra att försöka få till teman på borden, det lyfter det hela. Jag gillar att det var en viss variation mellan borden i LOS, ruiner etc utan att avvika allt för mycket.

+ Tidsutrop och tydlighet kring inga fler rundor. Bra!

+ Mycket trevliga och roliga spelare att köra med och riktigt skön stämning. Det gör mycket till!

+ Snabbt och smidigt från matchrapportering till ny lottning.

+ Bra med en tydlig regelguru att fråga (Mattias).

+ Endagars gör det mycket lättare att vara med :)

+ Billigt! En hundring känns absolut hanterbart!

Delta:

- Lokalerna är kanske inte de allra bästa så visst skulle de kunna vara bättre. Samtidigt är det en knepig nöt att knäcka här i Stockholm. Jag tar hellre en turnering till i närtid med samma förutsättningar än väntar ett år på en bättre lokal. Likaså skulle jag hellre prioritera tillräckligt med turneringsplatser än färre men bättre bord, så fler kan komma.

- Kanske ta en femtiolapp extra betalt om det ger bättre förutsättningar för mer rolig terräng?

- Gärna målnings- och trevlighetspoäng. Om ni vill köra omålat, låt spelarna rösta själva på bäst målade arme som en sidoshow, så det premierar de som ansträngt sig och har med sig snygga grejer. Alltid roligt att spela mot snygga arméer.

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Ris och ros bergshammer

Inlägg av Naz87 »

Nurgle skrev:Stort tack! Äntligen en Stockholmsturnering :)

Plus:
+ Utifrån rådande medel bra jobbat att få ihop det. Starkt kämpat!

+ Bra att försöka få till teman på borden, det lyfter det hela. Jag gillar att det var en viss variation mellan borden i LOS, ruiner etc utan att avvika allt för mycket.

+ Tidsutrop och tydlighet kring inga fler rundor. Bra!

+ Mycket trevliga och roliga spelare att köra med och riktigt skön stämning. Det gör mycket till!

+ Snabbt och smidigt från matchrapportering till ny lottning.

+ Bra med en tydlig regelguru att fråga (Mattias).

+ Endagars gör det mycket lättare att vara med :)

+ Billigt! En hundring känns absolut hanterbart!

Delta:

- Lokalerna är kanske inte de allra bästa så visst skulle de kunna vara bättre. Samtidigt är det en knepig nöt att knäcka här i Stockholm. Jag tar hellre en turnering till i närtid med samma förutsättningar än väntar ett år på en bättre lokal. Likaså skulle jag hellre prioritera tillräckligt med turneringsplatser än färre men bättre bord, så fler kan komma.

- Kanske ta en femtiolapp extra betalt om det ger bättre förutsättningar för mer rolig terräng?

- Gärna målnings- och trevlighetspoäng. Om ni vill köra omålat, låt spelarna rösta själva på bäst målade arme som en sidoshow, så det premierar de som ansträngt sig och har med sig snygga grejer. Alltid roligt att spela mot snygga arméer.
Håller med på samtliga punkter

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Ris och ros bergshammer

Inlägg av Max »

Riktigt gött med en endagars i Stockholm, finns ju uppenbarligen finns det intresse. Lätt att spela också med enkel "komp" och noll målning, blir som att dra ner på klubben och träna men med lite mer på spel :)

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Ris och ros bergshammer

Inlägg av Hylander »

Jag har inte ens spelat på turneringen men det är nedrans kul att det börjar hända lite stuff i stockholm!

Bra av arrangörerna att ta tag i det hela!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Ris och ros bergshammer

Inlägg av Papa D »

Tyckte allt va najs, enda minus jag ser är avhopp dagar innan, e trist och särskilt UNDER turneringen.... Håkan bråkan krajar min turnering ;) lite skämt, men prepaid kan motverka avhopp lite kanske?

Luften e lite dålig, men de kan man leva med.

Mer turneringar, jag kommer alla!

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Ris och ros bergshammer

Inlägg av Ancalagon »

Avhopp suger alltid. Denna gång var jag en av dom. Det sög för jag hade verkligen sett fram emot det skitlänge :/ Får hoppas att det bara var vid just det här tillfället.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Ris och ros bergshammer

Inlägg av Papa D »

Ang avhopp - jag pekar inte ut någon utom Håkan, bara att det är trist när det händer.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Hawk
Inlägg: 222
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:49

Re: Ris och ros bergshammer

Inlägg av Hawk »

Ang avhopp - jag pekar inte ut någon utom Håkan, bara att det är trist när det händer.

/D
Jag känner mig rättligen utpekad :). Sorry...

/H

Skriv svar