Armélistor TumBacon

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Armélistor TumBacon

Inlägg av Katarsis »

Saknar några fortfarande, men här kommer majoriteten iaf.

https://drive.google.com/file/d/19UY_aM ... sp=sharing

/Mattias
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

tutten
Inlägg: 115
Blev medlem: 15 dec 2009, 01:05

Re: Armélistor TumBacon

Inlägg av tutten »

Andreas Erikssons har missat att sätta ut "craftworld alaitoc" på yannari detachet så dom kan åka bil, samt Hawks talon på swooping exarchen
Flaming Dolphins

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: Armélistor TumBacon

Inlägg av Aouto »

Om jag inte lässer helt fel så kan inte ynnari Detactchments vara Craftworld detatchments och där med kan dom inte ta craftworld traits.

Sidan 116 Codex Craftworld: Ynnari is a keyword that some units in this book can gain when taken as part of a reborn army, as detailed in other publications. If a Detatchment includes any ynnari units,it is n longer a craftworlds detatchment an will not gain ether of the abileties bellow: syftar på
The path of war
Craftworld Attributes

under Craftworld Attributes står det:
If youre army is battleforged, all units in a Craftworld Dettatchment gain a Craftworld Attribute
,solong as every unit in that Detatchemnt is from the same craftworld.

Eftersom ynnari inte kan vara ett Craftworld Dettatchment borde dom inte kunna få Craftworld Attributes eller?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Armélistor TumBacon

Inlägg av DHettNeck »

Aouto skrev:Eftersom ynnari inte kan vara ett Craftworld Dettatchment borde dom inte kunna få Craftworld Attributes eller?
Så är det.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

tutten
Inlägg: 115
Blev medlem: 15 dec 2009, 01:05

Re: Armélistor TumBacon

Inlägg av tutten »

som jag förståt det så får dom inga attributs nej, men dom måste fortfarande ha ett <craftworld> keyword. yannari är inte en <craftworld>.
Flaming Dolphins

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Armélistor TumBacon

Inlägg av Neth_Oni »

fattar man ju att det är en massa stockholmare som inte har lämnat in lista :P

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Armélistor TumBacon

Inlägg av Asphyxate »

Neth_Oni skrev:fattar man ju att det är en massa stockholmare som inte har lämnat in lista :P
Dem har fullt upp nu med att tailora mot alla andra listor som de kan se! ;)

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Armélistor TumBacon

Inlägg av Neth_Oni »

om de vill göra det mot min visst, men med det sagt: Nu när alla andras listor ligger uppe redan så måste det väl ändå vara nån slags penalty för att vara sena?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Armélistor TumBacon

Inlägg av Katarsis »

Jag har fått in ett par till listor nu. Några fick jag muntligen tidigare (så att det skulle vara svårare att tailora). Men ja, det kommer delas ut straff.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Armélistor TumBacon

Inlägg av Max »

Jag är en av de dåliga människor som misslyckades med något en 7åring klarar av, lämna in sin läxa. Var väldigt tydlig med vilket lista jag skulle spela med Mattias med vilken lista jag skulle spela men var utomsocknes och hade inte datorn med mig så var omöjligt att lösa. Så jag lovar att jag inte tailorat någon lista men fattar om folk blir irriterade.

Skriv svar