Endagars med RT (24e februari)

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Användarvisningsbild
Simpilicious
Inlägg: 255
Blev medlem: 16 maj 2015, 16:35
Ort: Uppsala

Re: Endagars med RT (24e februari)

Inlägg av Simpilicious »

Det är rätt ansvarslöst att byta missions dagen innan turneringen. Det borde arret och ni andra kommit på tidigare i sådana fall?
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points

Foxen
Inlägg: 143
Blev medlem: 04 jun 2015, 07:03

Re: Endagars med RT (24e februari)

Inlägg av Foxen »

Betancore skrev:
senberg skrev:
Betancore skrev:Vänta nu. Spelar vi combined arms missions? Det är ju de gamla uppdragen, varför spelar vi inte Champions missions?
På den första frågan är svaret ja, det är combined arms som är announcat för den här turneringen. Och jag har till och med spelat en testmatch mot TO med dom för att lista ut vad det innebär.
Den första frågan var en retorisk fråga, det är den följande som är intressant.

Combined arms missions har varit upplägget från start.

Morgondagens events info kom ut innan Västerås och alla platser blev bokade och betalda direkt.

Blir konstigt att byta upplägg när folk har betalt för ngt annat. Blir ännu konstigare att byta upplägg mindre än ett dygn innan start..

Denna gång får ni hålla tillgodo med lite variation :-). Blir det fler gånger så är det inte osannolikt att det blir ngt annat när det gäller missions.

Användarvisningsbild
Betancore
Inlägg: 129
Blev medlem: 13 jul 2016, 12:53
Ort: Stockholm

Re: Endagars med RT (24e februari)

Inlägg av Betancore »

Tipp-topp!

Tack för svar, ses imorgon!

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Endagars med RT (24e februari)

Inlägg av Lictor »

Orkade faktiskt göra mer än skumma uppdragen till slut.

"Modified Eternal War Missions:
*Played per the Warhammer 40,000 rulebook with modifications listed on the scenario sheet. Note, any victory points earned from missions such as destroying Heavy Support units in Big Guns Never Tire count towards the Eternal War mission score, per standard play.
*Note, the bonus points listed on the Eternal War missions in the BRB are not used as the bonus points listed on the missions replace them."

Oddsen är goda att jag bara är helt dum i huvudet men jag tycker punkt ett och punkt två är raka motsatser mot varandra. Åas har BRB aldrig använt uttrycket "bonus points" så det kanske lite är missionförfattarens fel också...

Sen nåt jag nog egentligen bara vill ha bekräftat av de som spelat CA mer än mig, antar att ett Maelstrom objective man slagit fram måste hållas av en i början av sin kommande player turn för att man ska få poäng för det?
Sebastian Magnusson

majbjörn
Inlägg: 65
Blev medlem: 18 apr 2016, 15:42

Re: Endagars med RT (24e februari)

Inlägg av majbjörn »

Angående WYSIWYG och liknande, måste man ha flygbaser och turrent på Wave Serpents eller kan man skippa det "LVO-style"? xD

Samt, är det någon form av målning/hobby poäng/bedömning?

:P
Martin Isdal

Foxen
Inlägg: 143
Blev medlem: 04 jun 2015, 07:03

Re: Endagars med RT (24e februari)

Inlägg av Foxen »

Lictor skrev:Orkade faktiskt göra mer än skumma uppdragen till slut.

"Modified Eternal War Missions:
*Played per the Warhammer 40,000 rulebook with modifications listed on the scenario sheet. Note, any victory points earned from missions such as destroying Heavy Support units in Big Guns Never Tire count towards the Eternal War mission score, per standard play.
*Note, the bonus points listed on the Eternal War missions in the BRB are not used as the bonus points listed on the missions replace them."

Oddsen är goda att jag bara är helt dum i huvudet men jag tycker punkt ett och punkt två är raka motsatser mot varandra. Åas har BRB aldrig använt uttrycket "bonus points" så det kanske lite är missionförfattarens fel också...

Sen nåt jag nog egentligen bara vill ha bekräftat av de som spelat CA mer än mig, antar att ett Maelstrom objective man slagit fram måste hållas av en i början av sin kommande player turn för att man ska få poäng för det?

Syftar de inte på typ slay the Warlord, line breaker osv?

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Endagars med RT (24e februari)

Inlägg av Lictor »

Foxen skrev:
Lictor skrev:Orkade faktiskt göra mer än skumma uppdragen till slut.

"Modified Eternal War Missions:
*Played per the Warhammer 40,000 rulebook with modifications listed on the scenario sheet. Note, any victory points earned from missions such as destroying Heavy Support units in Big Guns Never Tire count towards the Eternal War mission score, per standard play.
*Note, the bonus points listed on the Eternal War missions in the BRB are not used as the bonus points listed on the missions replace them."

Oddsen är goda att jag bara är helt dum i huvudet men jag tycker punkt ett och punkt två är raka motsatser mot varandra. Åas har BRB aldrig använt uttrycket "bonus points" så det kanske lite är missionförfattarens fel också...

Sen nåt jag nog egentligen bara vill ha bekräftat av de som spelat CA mer än mig, antar att ett Maelstrom objective man slagit fram måste hållas av en i början av sin kommande player turn för att man ska få poäng för det?

Syftar de inte på typ slay the Warlord, line breaker osv?
Ja, kanske det. BRB gör ju inte skillnad på Destroy the Big Guns och Slay the Warlord dock, de står på samma ställe i uppdraget och beskrivs på samma vis.

Men din gissning känns ju ganska rimlig.
Sebastian Magnusson

Foxen
Inlägg: 143
Blev medlem: 04 jun 2015, 07:03

Re: Endagars med RT (24e februari)

Inlägg av Foxen »

majbjörn skrev:Angående WYSIWYG och liknande, måste man ha flygbaser och turrent på Wave Serpents eller kan man skippa det "LVO-style"? xD

Samt, är det någon form av målning/hobby poäng/bedömning?

:P
Ingen målningsbedömning eller liknande men det är TT med 3 färger och basning.

Ja wysiwyg gäller och baser behövs om modellen kommer med en från GW.

LVO verkar inte vara mycket till föredöme gällande det mesta... :-/..

kraftman
Inlägg: 644
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Endagars med RT (24e februari)

Inlägg av kraftman »

Piss skit och senapsgas !

Jag har blivit tokförkyld och pallar inte DLs sk luft idag.

Ni får klara er utan Dr. Staffan T idag.. move along..

Foxen
Inlägg: 143
Blev medlem: 04 jun 2015, 07:03

Re: Endagars med RT (24e februari)

Inlägg av Foxen »

Tack för idag! Kul att så många kunde komma.

Inte helt omöjligt att det blir ngn mer endagars I april/maj.

Ladda gärna upp era listor om ni inte gjort det, är ju alltid kul att kolla igenom.

Skriv svar