Mental Health & Meltas

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Användarvisningsbild
z3bb3
Inlägg: 216
Blev medlem: 15 nov 2012, 08:18

Mental Health & Meltas

Inlägg av z3bb3 »

Varmt välkomna till Mental Health & Meltas team tournament 2020. Första upplagan av (förhoppningsvis fler) välgörenhetstuneringar för att uppmärksamma psykisk ohälsa.
Detta är en endagarstunering med fokus på välgörenhet och trevlig stämning, snarare än powergaming & brutna dödsstjärnelistor. 😊

Datum: 17 Oktober – 2020. (Ja, det är samma datum som Krök N Fumble).
Antal lag: 8st 2manna lag (d.v.s. totalt 16 deltagare).
4 bord, 3 matcher.

Poäng: 1000p per spelare. D.v.s. 2000p per lag (varje spelare: Incursion, lag: Strike Force).
Din medspelare räknas som ’allies of convenience’. Detta betyder att man inte kan nyttja varandras buffar eller debuffar (inte ens om man är samma chapter).
Man får spela i samma lag som vem man vill, oavsett faction
(ex. En Ultramarinearmé får vara i samma lag som Necrons, eller CSM).

Arméerna: Måste vara Battleforged och följa Matched Rules. Maximalt 2 Detachements perspelare.
Jag kan tyvärr inte själv sånt här med Understrength units, legends osv. men kom gärna med en roligare lista än en som skrämmer bort nya spelare.
Releaser efter 29/9 (såsom nya Codexar etc), kommer inte vara legala i spel.

Corona: Det är svårt att förutspå hur Folkhälsomyndighetens rekommendationer kommer att se ut då. Men vi kommer att försöka hålla oss till deras riktlinjer i största möjliga mån.
Känner man sig krasslig, så stannar man hemma! Även om man vaknar upp på morgonen 17okt med feber, så får man anmälningsavgiften tillbaka om man så vill (vill man ändå låta anm. avg. gå till välgörenhet så är detta uppskattat).

Välgörenhet: Varenda krona som kommer in, kommer att skänkas till Mind. (läs mer på www.mind.se ). D.v.s. hela anmälningsavgiften, allt man handlar för i vår lilla kafeteria, samt alla pengar som kommer in via vår ”Twist” (se nedan).

Anmälningsavgift: Anmälningsavgiften kommer att vara 150kr per spelare (Totalt 300kr per lag).

Priser: För att hålla nere utgifterna för tävlingen, så kommer det finnas budgetpriser.
Denna gång består priserna av 3d-printade pokaler till varje spelare i vinnande lag, andrapris samt tredjepris. Det kommer även att finnas jumbopris till det lag som kommer sist.

EDIT:
Pris - Best painted: På önskemål gör vi även en specialare av Best Painted.
Vi kommer att ha Best Painted Army - ALLA arméer är med i tävlingen.
För att få lägga en röst, så betalar man 10kr (välgörenhet). Då röstar man på den armé (som helhet), som man anser är bäst målad.
Spelare till denna armé kommer få ett pris.

Twist: Varje spelare kommer få möjlighet att köpa 1 extra Command Point per turn för 10kr.
Dessa pengar går oavkortat till välgörenhet (totalt kan man alltså köpa 15 CP för totalt 150kr per person). Mer info om CP finns under övrigt.

Lokal: Vi har fått låna en ungdomsgård. Örby Fritidsgård.
Denna finns på G:a Huddingevägen 431. Drygt 10-15 minuters promenad från Stockholmsmässan eller Älvsjö station. Det går även bussar hela vägen (buss 161, 163 och 165 stannar utanför).
Precis utanför lokalen finns En-timmesparkering. Några minuters promenad bort finns flera bättre parkeringar. Kontakta arrangör för mer info.

Knytiscafé: Det kommer att finnas kaffe, läsk m.m. på plats att köpa. Pengarna går oavkortat till välgörenheten. Vill man göra något extra, så får man väldigt gärna ta med något själv till försäljning för att samla in ännu mer pengar (ex. om man bakar något själv, eller gör lunchmackor). Prata gärna med arrangör om man vill hjälpa till lite extra.

Spelschema: Preliminärt schema (kan komma att ändras):
09:00- samling, genomgång osv.
09:30-12:30 Match 1
12:30-13:30 Lunch
13:30-16:30 Match 2
16:45-19:45 Match 3
19:45-20:15 Avslutning & prisutdelning.

Övrigt:
Missions kommer att släppas senast 20 September.

Sista anm. dag samt sista betalningsdag kommer att vara Sön 27/9 23:59.
Deadline för listor kommer vara Tisdag 29/9 23:59.
Samtliga listor kommer att publiceras 1 Oktober för gemensam kontroll och korrigering.

Då arrangören och ett flertal personer som varit med och planerat är nybörjare/väldigt ringrostiga på 40k, så kommer vi önska att vi hjälps åt att döma under turneringen (även på de bord vi inte spelar på för tillfället).

Vi kommer att spela på den nya minsta-rekommendationen för bordsstorlek. D.v.s 44” x 60”.
EDIT: Efter viss revidering, så är det just nu 50/50 om vi spelar på gamla eller nya bordstorlek.

I lokalen råder fullständigt alkoholförbud.
Detta innebär att man kommer till turneringen nykter, man spelar nykter och lämnar turneringen nykter. Här råder nolltolerans och är viktigt för att få låna lokalen!

Denna turnering kommer att vara nybörjarvänlig och förhoppningsvis kommer få nya spelare att få upp ögonen för tuneringsscenen i Sverige. Därmed kommer vi inte att ha några krav på målade arméer (även om det uppskattas).

Då vi får låna lokalen gratis, så vill dom i gengäld ha ett litet reportage i form av en rapport om antal spelare, hur det gått osv. Vi kommer därmed även att fotografera under turneringen.
Är det så att man INTE vill vara med på foton, så måste man kommunicera detta mot arrangör i god tid innan.

Vill nya spelare vara med, så kommer det att finnas färdiga arméer till utlåning under turneringen.
Är du en erfaren spelare och vill gärna vara med och hjälpa till (men inte spela) så är även detta uppskattat. Kontakta då gärna arrangören i god tid innan.

Command Points genereras pregame per spelare enligt Incursion.
Dessa CP och varje CP man köper (se Twist) är öronmärkta till en specifik spelare.
De CP som genereras under matchens gång automatiskt, hamnar i en gemensam lagpott och kan användas båda spelarna om så önskas. Varje lag genererar alltså endast 1 CP per lag/turn.

Warlord kommer att fungera som så att båda Incursion arméerna får ha en Warlord samt genererar WL:trait, m.m. Dock väljer varje lag en officiell Warlord för eventuella objective-purposes.
Secondary Objectives väljer man gemensamt som lag.

Anmälan:
Skicka in anmälan, antingen själv eller med en spelare (och då lagnamn).
Till 08goldengoblin@gmail.com .
Anmälningsavgift skickas till 0736902160 (Sebastian Lundbäck) och skriv med spelarnamn, eller om ni betalar för hela laget, så skriver ni lagnamn.
Senast redigerad av 3 z3bb3, redigerad totalt 15 gång.
Im not saying I am Batman, Im just saying no one has ever seen me and Batman in the same room together...
If 4 out of 5 people SUFFER from diarrhea...Does that mean the fifth one enjoys it?

Användarvisningsbild
z3bb3
Inlägg: 216
Blev medlem: 15 nov 2012, 08:18

Re: Mental Health & Meltas

Inlägg av z3bb3 »

1. As sura shetlandsponnys
2. Wasif Allstars
3. Taucrons Empire
4. Arrowhead III 3rd Strike: Fight for the Future
5. Arrowhead III 2nd Impact: Giant Attack
6. Arrowhead III: Double Impact
7. Bird seeds of destruction
8. Ez Clap

Reserv
R1:
R2:
Senast redigerad av 1 z3bb3, redigerad totalt 14 gånger.
Im not saying I am Batman, Im just saying no one has ever seen me and Batman in the same room together...
If 4 out of 5 people SUFFER from diarrhea...Does that mean the fifth one enjoys it?

Användarvisningsbild
z3bb3
Inlägg: 216
Blev medlem: 15 nov 2012, 08:18

Re: Mental Health & Meltas

Inlägg av z3bb3 »

Uppdaterat regler om bordstorlek och Best Painted pris
Im not saying I am Batman, Im just saying no one has ever seen me and Batman in the same room together...
If 4 out of 5 people SUFFER from diarrhea...Does that mean the fifth one enjoys it?

Skriv svar