40k på SSK - Resultatet

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: 40k på SSK - Resultatet

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag har varit dålig med att uppdatera rankingen på sistone, men tänkte köra igenom allt som ligger inom kort. Har du möjlighet att rapportera in SSK inom kort?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: 40k på SSK - Resultatet

Inlägg av Katarsis »

Jocke Rapp skrev:Jag har varit dålig med att uppdatera rankingen på sistone, men tänkte köra igenom allt som ligger inom kort. Har du möjlighet att rapportera in SSK inom kort?
Fixat!
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
jastor
Inlägg: 46
Blev medlem: 26 jul 2010, 17:55

Re: 40k på SSK - Resultatet

Inlägg av jastor »

Katarsis skrev: Edit2: Kände att jag uttryckte mig dåligt när jag talade om SO's lotningsprogram. Vad jag ville säga var att programmet fungerar perfekt så länge man gör rätt och inte klantar bort sig och man gör rätt om man kan programmet eller har programmerat det. Vad som behövs är lite mer testning utav användarvänligeten utav klumpedunsar som jag. Ge det en turnering till så har vi det prefekt satt.
Det du "klantade till" har jag nu fixat så att det inte kan hända igen. Nu sparar den resultat från enstaka bord om man skulle spara och lottar inte ny runda förrns den har resultat från alla bord. Om några timmar har jag kodat klart så att man kommer kunna gå tillbaka till tidigare rundor och ändra resultat och lotta om om den senaste rundan om så behövs.

Egentligen klantade du inte till nånting, utan det var en ordentlig miss från min sida som inte kodat en failsafe om man mot förmodan skulle skicka in halvfärdiga resultat.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: 40k på SSK - Resultatet

Inlägg av Katarsis »

jastor skrev:
Katarsis skrev: Edit2: Kände att jag uttryckte mig dåligt när jag talade om SO's lotningsprogram. Vad jag ville säga var att programmet fungerar perfekt så länge man gör rätt och inte klantar bort sig och man gör rätt om man kan programmet eller har programmerat det. Vad som behövs är lite mer testning utav användarvänligeten utav klumpedunsar som jag. Ge det en turnering till så har vi det prefekt satt.
Det du "klantade till" har jag nu fixat så att det inte kan hända igen. Nu sparar den resultat från enstaka bord om man skulle spara och lottar inte ny runda förrns den har resultat från alla bord. Om några timmar har jag kodat klart så att man kommer kunna gå tillbaka till tidigare rundor och ändra resultat och lotta om om den senaste rundan om så behövs.

Egentligen klantade du inte till nånting, utan det var en ordentlig miss från min sida som inte kodat en failsafe om man mot förmodan skulle skicka in halvfärdiga resultat.
Gött. Jag tyckte att allt var mycket bra och smidigt i övrigt så jag ser fram emot att använda systemet i framtiden.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
jastor
Inlägg: 46
Blev medlem: 26 jul 2010, 17:55

Re: 40k på SSK - Resultatet

Inlägg av jastor »

Katarsis skrev:Gött. Jag tyckte att allt var mycket bra och smidigt i övrigt så jag ser fram emot att använda systemet i framtiden.
Du råkar inte komma ihåg vem som mötte vem i vilka rundor och poängen dom fick? Om jag får den infon + vilken datum/tid varje runda avslutades så kan jag mata in turneringen i systemet.

Skriv svar