Resultat Augustirussen på Alphaspel

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Användarvisningsbild
z3bb3
Inlägg: 241
Blev medlem: 15 nov 2012, 08:18

Resultat Augustirussen på Alphaspel

Inlägg av z3bb3 »

Först och främst vill jag passa på att tacka alla deltagare för att ni deltog.
Det var jätteroligt att hålla denna tunering och jag tyckte att det var god stämning, tävlingen igenom.

Jag tar gärna emot ris och ros kring tävlingen. Var det lyckat? Vad var bra med tuneringen? Vad var mindre bra? Vad skulle du vilja se för förändring till nästa tävling? Skulle du anmäla dig, om det blev ännu en tunering?
PMa mig gärna kritik!

1. Staffan Thorén - 34 pts
2. Kim Nilsson - 23 pts
T3. Peter Lindgren - 22 pts
T3. Karl Abrahamsson - 22 pts
5. Martin Hemström - 21 pts
6. Johannes Wadin - 20 pts
7. Peter Berg - 17 pts
T8. Andrea Anselmi - 16 pts
T8. Anh Pham - 16 pts
10. Sebastian Lundbäck - 13 pts
11. Henrik Långmark - 12 pts
12. Thomas Christiansen - 0 pts
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17

G0ndur
Inlägg: 43
Blev medlem: 12 aug 2013, 08:12

Re: Resultat Augustirussen på Alphaspel

Inlägg av G0ndur »

Tack för att du axlade manteln och var kapten för tillställningen.
Detta var min första tävling och jag har inget att jämföra med vad gäller spela competitive. Vet inte vad som kan göras direkt bättre än möjligheten att vädra :)

I övrigt håller jag med om att det var en bra atmosfär.
<Tau

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Resultat Augustirussen på Alphaspel

Inlägg av kraftman »

Jag vill tacka för en bra liten turnering och tycker att du skötte dig väldigt bra för att vara första gången att arrangera !

Jag är gärna med på ytterligare turneringar !

Något att tänka på kan vara att försöka ha med någon Line-of-sight blocker (hus eller liknande) på varje bord så det inte blir helt öppet.
Men jag har sett turneringar med mindre terräng så oroa dig inte. Det var helt ok.

Nu var ju lunchen hyfsat tajmad, men i framtiden så kan man ju styra upp starten på första matchen så att man är klar till typ 12 istället för 11.

Jag tyckte att det var bra att ni "hojtade" till om 30 min respektive 10 min kvar. Man kan även nämna en tid där man inte får starta en ny runda (typ 20-30 min innan slut !?).

Glöm inte att rapportera in resultat ! Det finns under turneringar om du klickar på svenska40k.se uppe till vänster. Även om man inte kan kvala in till SM så kan det vara kul att få rankningspoäng.

Det vore jättekul med en liten större turnering men jag är klart nöjd med det här formatet också !

Peace out...

Användarvisningsbild
z3bb3
Inlägg: 241
Blev medlem: 15 nov 2012, 08:18

Re: Resultat Augustirussen på Alphaspel

Inlägg av z3bb3 »

Tack för kritiken, jag tar till mig utav detta.

Resultatet är redan inrapporterat :)
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Resultat Augustirussen på Alphaspel

Inlägg av thismeanswarmate »

Tack så mycket för väldigt trevlig och välarrangerad turnering! Bra stämning rakt igenom!

Jag håller med om terrängen, även om jag kan förstå att det kan vara svårt att få fram tillräckligt mycket för alla bord. Jag är hemskt gärna med nästa gång, och isf kan vi ta med extra terräng.

Vi är en rätt liten spelgrupp som precis börjat spela igen efter några års paus, och letar alltid fler motståndare. Så om det är någon som vill ta revansch, eller bara köra några vänskapliga matcher får ni gärna höra av oss till mig här, på sms (0734359190) eller Facebook (Johannes Wadin). Vi kör oftast på Söndagar, men är någorlunda flexibla.

Mvh, Johannes (Necron carpark) och Kalle (Tyranider).
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

vagabond08
Inlägg: 74
Blev medlem: 19 feb 2013, 11:04
Ort: Sthlm

Re: Resultat Augustirussen på Alphaspel

Inlägg av vagabond08 »

Hej,

Det var en trevlig liten turnering och så himla skönt att det var i sthlm också. Skulle vara kul om du kan anordnar flera såna i framtiden och helst snart igen haha :).

Kanske bäst att minst WO poäng till 50% som Kraftman sa.
Inte så mkt landskap men det är kanske lika bra så det går snabbare att skjuta ihjäl saker och ting.
Kanske utöka till 5 matcher istället för 3 om det går eftersom det är bara två timmars spel så det går snabbt.

Annars var allt bra....trevligt folk :)
"As if I don't have enough to deal with, they basically turn Mephiston into a vampire Jesus" - Hitler says

vagabond08
Inlägg: 74
Blev medlem: 19 feb 2013, 11:04
Ort: Sthlm

Re: Resultat Augustirussen på Alphaspel

Inlägg av vagabond08 »

thismeanswarmate skrev:Tack så mycket för väldigt trevlig och välarrangerad turnering! Bra stämning rakt igenom!

Jag håller med om terrängen, även om jag kan förstå att det kan vara svårt att få fram tillräckligt mycket för alla bord. Jag är hemskt gärna med nästa gång, och isf kan vi ta med extra terräng.

Vi är en rätt liten spelgrupp som precis börjat spela igen efter några års paus, och letar alltid fler motståndare. Så om det är någon som vill ta revansch, eller bara köra några vänskapliga matcher får ni gärna höra av oss till mig här, på sms (0734359190) eller Facebook (Johannes Wadin). Vi kör oftast på Söndagar, men är någorlunda flexibla.

Mvh, Johannes (Necron carpark) och Kalle (Tyranider).
Hej Johannes,

Jag möter gärna er när som helst för en vänskaplig match. Jag har nu semester så det är bara att hojtar till.
"As if I don't have enough to deal with, they basically turn Mephiston into a vampire Jesus" - Hitler says

Användarvisningsbild
z3bb3
Inlägg: 241
Blev medlem: 15 nov 2012, 08:18

Re: Resultat Augustirussen på Alphaspel

Inlägg av z3bb3 »

Jag tackar så mycket för alla kommentarer och tycker det är riktigt kul att så många skulle vilja vara med igen ifall vi ordnade fler tuneringar i Stockholm.

Jag börjar genast spåna på en uppföljarRuss :)
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17

G0ndur
Inlägg: 43
Blev medlem: 12 aug 2013, 08:12

Re: Resultat Augustirussen på Alphaspel

Inlägg av G0ndur »

Jag ska kolla med mina locals, annars är jag på en revansch någon gång. Ska bara montera min Riptide :P

Jag antar att så länge butiken är öppen är det ok att göra en drop-in match? Behövs det stämmas av med Dennis på ngt särskilt sätt?
<Tau

Användarvisningsbild
z3bb3
Inlägg: 241
Blev medlem: 15 nov 2012, 08:18

Re: Resultat Augustirussen på Alphaspel

Inlägg av z3bb3 »

G0ndur skrev:Jag ska kolla med mina locals, annars är jag på en revansch någon gång. Ska bara montera min Riptide :P

Jag antar att så länge butiken är öppen är det ok att göra en drop-in match? Behövs det stämmas av med Dennis på ngt särskilt sätt?
Säg till, jag spelar gärna!

Normalt brukar jag ringa till Alphaspel för att kolla att det OK att man kommer förbi och spelar.
Sen är det just onsdagar som de har öppet extra länge där.
Finns info på http://www.alphaspel.se

Jag mailar dig.
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17

Skriv svar