battle of atlantis. Hur går det?

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: battle of atlantis. Hur går det?

Inlägg av DHettNeck »

Bronson skrev:Skönt att man hoppade av i sista stund, vinnarens ostiga lista talar för sig själv! :wub:
Hahah, du hadfe lätt spelat eldar+tau också ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

jocke01
Inlägg: 26
Blev medlem: 18 jan 2013, 11:45

Re: battle of atlantis. Hur går det?

Inlägg av jocke01 »

Tackar för en riktigt trevlig turnering och 12:e plats är ju inte illa för att vara den första turneringen jag spelat.

Ser framemot fler turneringar här i Uppsala ;) .

vagabond08
Inlägg: 74
Blev medlem: 19 feb 2013, 11:04
Ort: Sthlm

Re: battle of atlantis. Hur går det?

Inlägg av vagabond08 »

Karaghul skrev:
vagabond08 skrev:Hugo,

Mot vem och arme forlorade du pa sista matchen?

Anh Pham

Sista matchen spelade jag mot Rikard (DHettNeck här på forumet), som spelade Tau med in-allierade Eldar.

Vi spelade på bord 10 (inne i det lilla rummet), som inte hade så mycket terräng alls, så vem som fick välja sida och börja var väldigt avgörande, (vilket i för sig hade varit väldigt avgörande oavsett vilket bord vi spelade på, med tanke på hur våra listor såg ut). Tröger lyckades med båda rollsen, och det blev ingen seize, så det blev rätt så ensidigt, och vid runda 4 var armén i princip helt borta.
Men riktigt rolig match hur som helst, alltid kul att se fiskar/fåglar fly runt. :lol:

Om jag inte miss-minner mig, behövde Rikard dra in 24/30 poäng under matchen för att gå om mig, och han fick hela 30.
Tuff match med andra ord hehe. Men bra jobbat anda att komma andra plats med tanke pa att du var den ende DE utan flygare. Och grattis till Troger for forsta platsen :).

Jag maste nog skriva till dom som gor komp mallen och tillagga att DE och Tau ar inte nan svag arme LOL.

Turneringen var jatte kul och jag fick spela mot olika armeer som jag normalt aldrig spelat mot forrut. Ratt fina landskap aven om vissa bord var lite gles.
"As if I don't have enough to deal with, they basically turn Mephiston into a vampire Jesus" - Hitler says

vagabond08
Inlägg: 74
Blev medlem: 19 feb 2013, 11:04
Ort: Sthlm

Re: battle of atlantis. Hur går det?

Inlägg av vagabond08 »

Forresten, Troger...ar det du som ska skicka och rapportera resultatet till svenska40k for rankning?
"As if I don't have enough to deal with, they basically turn Mephiston into a vampire Jesus" - Hitler says

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: battle of atlantis. Hur går det?

Inlägg av kelaino »

Redan gjort, se rankingtråden ;)
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: battle of atlantis. Hur går det?

Inlägg av Bronson »

DHettNeck skrev:
Bronson skrev:Skönt att man hoppade av i sista stund, vinnarens ostiga lista talar för sig själv! :wub:
Hahah, du hadfe lätt spelat eldar+tau också ;)
Precis Eldar+Tau som allierade, skulle aldrig ha vågat ostat med Tau som primär lista! Nä surt att jag inte kunde vara med, pendlingsavstånd och sådär lagom storlek och lite lagom komp. Grattis till vinsten!
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: battle of atlantis. Hur går det?

Inlägg av Neth_Oni »

mm, Tau är så ostiga så :P Fast de gör sig ju rätt bra i en turnering med så pass mycket Eldar och Dark eldar ;)

Skriv svar