DalCon 2vs2 turnering, hösten 2010

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Skartak

Re: DalCon 2vs2 turnering, hösten 2010

Inlägg av Skartak »

Fint att "Epic Fail" kom sist

Bronson

Inlägg av Bronson »

Skartak skrev:Fint att "Epic Fail" kom sist
Ja dom kanske visste redan innan vad dom gav sig in på, vad vet jag :)
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

lordmetroid

Inlägg av lordmetroid »

Jag tog mig friheten att fotografera under turneringens gång och har nu lagt ut fotona på internet:
Bild
Dalcon 20100904 - 10 by lordmetroid, on Flickr

Om någon har några klagomål, skicka mig ett pm.

Bronson

Inlägg av Bronson »

Skapar ingen ny tråd ännu, lite långt bort fortfarande men planen är att vi kör en 2vs2 side by side på 1750 per skalle i Februari/Mars. Datum bestäms efter hur lokalen är ledig lämpligast. Men vill gärna ha lite önskemål nu på förhand så det blir lättare att planera och roligare att spela. Enda tanken jag haft är för matchningen för att göra den lite spännande trots att det bara är 2vs2 och det är 1 matchning bara som skall göras. Alla lag börjar på låt oss säga 10 poäng i buffert, inför varje match skrivs så många poäng man vill offra (av de 10 man har från början) på en lapp av båda lagen och läggs upp och ned på bordet. Båda lagen slår en d3 och lägger på sina poäng man "offrat" och vänder upp lapparna. Det lag som får högst bestämmer vilka listor som möter varandra och det andra laget får välja bord. Synpunkter på detta uppskattas men helt klart är att nåt sånt här extra bör användas för att få till nån form av taktik vid matchningen istället för att slå en tärning bara. Vad för typ av missions önskas? Ganska så standard från regelboken eller utsvävningar?
Och rent schema mässigt, vad är bäst för er som åker långt? 3 dagars med start på fredag, enbart över lördagen och spela in på natten eller klassiker med 3 matcher lördag och 2 matcher söndag?

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Nja jag tycker nog, Lördag: 4 Söndag: 1. För hinna match på fredagen är nog svårt. Bara min tanke.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Håller med Per, möjligen 3+2 om lokalen måste stängas vid en viss tid, men 4+1 passar oss som åker långväga.

2v2 side by side låter riktigt kul! Jag diggar upplägget! Om det är okompat är det viktigt att man i viss mån följer strukturen i regelboken (speciellt något Kill Point mission), i kompat kan man ha lite knasigare missions. Jag gillar knasiga missions, så länge man försöker ha dem ballanserade och får veta dem i förväg.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag håller med juniorerna ovan.

Helst 3+2 slag - det är svårt att klämma in fyra omgångar 40K på en dag om man ska hinna äta och kanske andas frisk luft. Om det ska vara kompfritt på 1750 så krävs det nog restriktioner - annars blir det dubbla enheter mongonobs eller dubbla cykelcouncil som dominerar, och då blir det inte särskilt roligt för de som tagit med sig en snäll och balanserad lista.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Bronson

Inlägg av Bronson »

Av tradition kör vi inte med komp och det finns redan så många kompade turneringar så det får bli nån form av restriktion. Fantasia har ju reglerat de åtminstone 2 värsta sakerna som är dubbla mongonobs och cykelråd. Tycker dock inte att dubbla lash är så fasansfullt, finns värre saker tycker jag. Att förbjuda dubbelt av nåt slår också fel på 1750p. Kan helt enkelt bli så att vi förbjuder fler än en enhet av de saker vi anser vara för tråkiga att möta, däri finns cykelråd och mongonobs och kanske att vi gräver fram nåt mer men kan inte komma på nu vad som kan likställas med dessa 2. Förslag på vad som kan tänkas läggas till tas gärna emot. Bara vi får nån nominering så kan vi beta av dem och jämnföra.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Möjligen att thunder wolf skulle kvala in där också.

Nån lite begränsning på antalet fordon också kanske, typ max 10st eller nått.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar