Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Smaug
Inlägg: 32
Blev medlem: 12 dec 2012, 16:52
Ort: Falun

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av Smaug »

Både jag och frugan var intresserade av att åka över, även om det var av olika anledningar, men ekonomi och tid säger att det inte går. Hoppas dock att det lyckas och att ni kommer att köra fler gånger.
Mats Weingård

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av Trulsante »

Andreas Kjell är fortfarande så intresserad att han refererar till sig själv i tredje person! Låter hur trevligt som helst ju :)
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av Kaptenen »

Andreas Kjell får vänta ett tag till på info och spikad existens för spelhelgen.
Det är en hel del jobb för oss som förstagångsarrangörer och vi har höga krav på oss själva att leverera högklassiga bord, det är en stor utmaning vi gett oss in på! :D
Vi jobbar på det, men andra jobb, familj och annat har en förmåga att komma i vägen.

Så fort vi har fått in all info vi behöver för att kunna gå ut med något officiellt kommer vi att göra det!
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 8 gånger.

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av The Gretchin »

Jag blir mer och mer sugen för varje gång den här tråden (eller din målartråd för den delen) uppdateras. Kanske kommer det en bil med smålänningar också!
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av NilssonHarHund »

Jaaaa! Jag vill!

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av patrik thoren »

Vi blir nog minst tre.....Jag (Putte) , Hans Bogg och Trulsante (Andreas Kjell)

Var och när kan vi anmäla oss :mrgreen:

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av Kaptenen »

Inget spikat ännu, men lite info för er som följer tråden:

Lokalen rymmer på sin höjd 20 bord, vi ska mäta imorgon.
20 bord är 40 spelare, initialt har vi pratat om en 20/20 split mellan Gotland/Fastland för att det inte bara ska bli en lokal grej, även om det är många lokala spelare som visat intresse.

1: När vi är säkra på att vi kommer att få ihop alla bord kan vi ta in förhandsbokningar.
2: Vettetusan hur vi gör om det får plats 20 bord men fler än 40 vill spela.
Först till kvarn känns inte rätt, vi vill ha de fluffiga mysiga spelarna, som skapar skön stämning och har en avslappnad och vuxen inställning till en sådan här helg.
Bra idéer på hur andra gör när de väljer deltagare vid överintresse mottages gärna!

Det tar nog någon månad till innan vi kan gå ut med något offentligt spikat, allt runt om är i princip ordnat, det är antal bord som får plats och sedan att bygga dem och deras terräng som det hänger på.
Det känns lite som att planera fotbolls-VM men sakna plats att bygga stadions. :D
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 8 gånger.

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av patrik thoren »

Kolla om det kommer någon från Väs då kan de kanske ta med bord och terräng till en liten peng?

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av Kaptenen »

Jo att hyra in grejer finns ju också som alternativ, men helst inte, då har vi inte klarat av det själva och det är målet.
Jag tror att om vi bara snackar oss samman och får till en bra struktur, så kommer det att bli många som bygger!
Vi får se vad som bestäms på mötet i veckan, jag tror det blir bra!
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 8 gånger.

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av The Gretchin »

Ifall ni vill säkra fluffspelare så kan ni väl börja med att låta alla skicka in armélista + flufftext + bilder på armén och utifrån det välja vilka som verkar roligast. Det säger ju dock ingenting om människorna som äger arméerna, men jag kan inte se någon annan process förutom först-till-kvarn.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Skriv svar