[INSTÄLLD]Dubbelturnering BSK 30! 2-4 November

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av the godfather »

det klarar warcon........
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av speedfreek »

Dissa inte Hjärnor!

Xeed
Inlägg: 300
Blev medlem: 02 maj 2011, 16:12
Ort: Göteborg

Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Xeed »

Jag blir så trött på detta gnällande att det är dyrt på turneringar. 400 - 450:- för en helg är det verkligen dyrt? Jag tror nog att vissa får ta och tänka lite. Jag tycker det låter helt rimligt med tanke på allt som ingår.

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Asplund »

När man är student/arbetslös är vissa turneringar inte direkt rimliga att åka på, ekonomiskt. Så jag kan förstå "gnället", även om det är missriktat. Kan någon peka ut en turnering som överprisar sina kostnader efter ekonomisk vinning? Lokaler ÄR dyrt.

Dock hade mer info gällande BSK vs Varberg varit intressant. 90% av BSK är ju mängden lag/folk man hinner skaka tass med. Ska det bli huggsexa om oss deltagare tappar jag suget på båda.

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Bronson »

Asplund skrev:Dock hade mer info gällande BSK vs Varberg varit intressant. 90% av BSK är ju mängden lag/folk man hinner skaka tass med. Ska det bli huggsexa om oss deltagare tappar jag suget på båda.
+1

Förstår inte varför man måste köra i Varberg samma helg, för att motarbeta BSK eller? Om inte så får gärna nån fylla i varför.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Xeed
Inlägg: 300
Blev medlem: 02 maj 2011, 16:12
Ort: Göteborg

Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Xeed »

Känns ju lite orimligt att man skall prissätta efter studenter/arbetslösa.

Jag tycker inte heller att det gör något om de som anordnar en turnering får några slantar över efteråt. Jag är mycket imponerad av människor som kämpar och lägger ner energi för att vi andra skall få turneringar att åka på. Att sen gnälla för att en turnering kostar ett par slantar är nästan oförskämt tycker jag.

Sen undrar jag lite varför man lägger två turneringar samma helg? Känns ju lite onödigt att konkurrera.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av daskad »

BSK har alltid legat på denna helg och kommer alltid att ligga här. Jag skulle gissa att Varbergarna har valt att lägga det här också, för att det är en väldigt bra helg. Tycker bara att det är lite dålig stil då alla vet att det är BSK helg.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Sv: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Flogger »

Silversixx skrev:
Flogger skrev:Fast fantasy turneringen på Gothcon var tre klassrum och det kostade 350kr för konventet och 50-100 för turneringen. Tror knappast tre klassrum kostade 10.000+ att hyra för två dagar. Jag ogillar konvent i allmänhet just pga. detta och vet att många warhammer spelare ogillar att man måste betala för ett konvent man bara gör en grej på. Lite som att gå in på Liseberg och köpa ett åkpass för att åka en attraktion, fett jävla ovärt.

Men ja, jag är inte bitter och är turneringar på konvent får man ju gilla läget, gillar dock att det finns många turneringar som ej är på konvent och fler verkar det bli.
Tre klassrum på Hvitfeldska kostar 5000:- för en helg. Lägg till att du kanske ska sova nånstans, att terrängen ska byggas och ersättas med cash, bensin som ska pröjsas, att parkeringen ska ingå och så vidare så kanske du får en liten insikt i kostnader. Lägg även till att Gothcon pröjsar 20.000:- för att 40k ska vara på STUDS. Och sen kanske inte Hjärnor kan locka 20 personer att spendera 100:- för att hyra ett klassrum. Att du inte har tid att lira andra spel är inte konventets fel. Det är för att alla vill spela 6 slag, minst, per turnering.
Du är säker inte bitter, men verklighetsfrämmande och osolidarisk kan du lägga till. Jag gissar att du svär över att din skatt går till vägbyggen du aldrig använder, naturreservat du aldrig besöker och förskolor du inte behöver längre?
Jag ser det som en bra grej att turneringar arrangeras utanför konvent, om det gör mig osolidarisk får det väl vara så då.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av daskad »

Jag har funderingar på att ändra schemat lite så man kan få lite mer tid på kvällen att kolla in konventet, dvs skjuta ihop schemat lite, eller alt. dra isär det ännu mer för att få mer tid under lördagen. Är det något som är intressant för folk eller är det inget som folk bryr sig om?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Flygmaskin »

Tycker att bästa laget från Varberg och Borås ska möta varandra i final på söndag!
Människomat, till exempel spannmål.

Skriv svar