Gentlemen's Achievements III - Electric Boogaloo, 14-15 juni

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Gentlemen's Achievements III - Electric Boogaloo, 14-15

Inlägg av Seth »

Då börjar det vara dags för betalning av anmälningsavgift och inskick av lista! Givetvis går det fortfarande bra att anmäla sig.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Gentlemen's Achievements III - Electric Boogaloo, 14-15

Inlägg av Serpent »

Kommer de olika arméerna att listas här? Inte nödvändigtvis hela listorna, men vilka raser folk kommer att spela. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Gentlemen's Achievements III - Electric Boogaloo, 14-15

Inlägg av Seth »

Vi väntar fortfarande på några personer, slänger upp en lista ikväll ;)

Mycket chaos än så länge och minst två eldar.

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Gentlemen's Achievements III - Electric Boogaloo, 14-15

Inlägg av Seth »

Vi har haft ett tapp på fantasy i år, tror folk börjar bli trötta på 8th över lag?

Om någon har en bekant som vill hänga med och spela fantasy med annorlunda upplägg så är det inte försent för en spontananmälan. ;)

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Gentlemen's Achievements III - Electric Boogaloo, 14-15

Inlägg av Seth »

Vi tänkte köra en lättare utgång fredag kväll med folk som kommer hit. Vilka är intresserade?

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Gentlemen's Achievements III - Electric Boogaloo, 14-15

Inlägg av Serpent »

Jag kommer till stan 21:55. Hinner jag vara med på lite bordbyggande innan det blir en mindre utgång?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Gentlemen's Achievements III - Electric Boogaloo, 14-15

Inlägg av Seth »

Vi håller på senast till 2000, men dyker du upp en kvart tidigare på lör morgon finns det garanterat nåt småfix du kan hjälpa till med :)

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Gentlemen's Achievements III - Electric Boogaloo, 14-15

Inlägg av Serpent »

Då kanske jag kan hänga på ut. Skriv i tråd eller skicka sms vart ni tar vägen. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Seijsing
Inlägg: 110
Blev medlem: 15 maj 2013, 12:40

Re: Gentlemen's Achievements III - Electric Boogaloo, 14-15

Inlägg av Seijsing »

Hej

Vet inte om det kommer någon speciell utvärderingstråd. Men här är lite av mina ideér.

Det var en väldigt trevlig turnering, första gången jag spelar en achievementturnering.
Jag tycker att balansen mellan att vinna-matchen-achievments och övriga achievments var bra. Möjligtvis så var det obalans mellan secondary och primary objectives.
Alla codexar kunde inta ta alla achievements och alla achievements kunde inte tas mot alla codexar. Men det är väl egentligen inte så konstigt.
Det fanns inte riktigt något achievement som uppmuntrade till att spela dåligt. Vilket jag tycker är bra. De gånger man gick efter achievements som satte en i en sämre position eller utgjorde en risk för en så var man tvungen att göra en avvägning mot vinna-matchen-achievements och möjligheten att ta fler achievements. Till exempel så gjorde jag inget försök att klara en 12"-charge under hela turneringen fast än att jag kunnat försökt hur många gånger som helst. Det kändes där mer värt att spela bra och få ett achievement för att hålla secondary objectives.

Lunchen tyckte jag var jättebra. Vore bra ifall man kunde få det utkört även på lördagen. Jättekul med isglass till sista matchen.
Quizarna var jätteroliga. Första quizen kändes dock inte särskilt kopplad till warhammer. Vore även roligt om quizen gav achievements eller att quizmastern fick ett pris.
Bästa-generalspriset kan man diskutera ifall det ska finnas. Man kan kanske göra så att man måste ta ett visst antal achievements för att kunna vinna bästa-general-priset. Det kan nog lätt kännas tråkigt om man blir stompad av någon som bara är där för att vinna (jag antyder inte att det var någon som gjorde det).

Skriv svar