Horus Heresy Borlänge

För alla turneringar som inte har en egen kategori.

Hur mycket poäng?

1000
0
Inga röster
1250
0
Inga röster
1500
2
50%
1750
0
Inga röster
1850
1
25%
2000
1
25%
 
Antal röster: 4

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Horus Heresy Borlänge

Inlägg av Neth_Oni »

Jag har haft mina Thousand sons "klara" ett tag nu och ytterligare ett heresyprojekt i tankarna och vet att det finns en del andra som har 30k eller har funderat på det ett tag. Dags att sluta fundera och börja bygga och/eller rota fram era 30k arméer för nu är det snart dags. Februari är en relativt inaktiv tid för 40k-turneringar så jag tänkte krydda denna mörka månad med lite ljus från tiden före Horus Heresy (eller rent av än djupare mörker under själva heresystriderna :P) i form av en "laid-back and relaxed" turnering där kamp om första platsen endast är en liten del.

Det ska bli priser för best painted, coolast armé (listan då), sportsman och kanske lite mer som vi kommer på innan dess? Kanske ett litet pris till vinnaren också, kanske... :P

Det kommer ställas en del krav på deltagarnas arméer, att marines har rätt marks på sina rustningar (mkV eller äldre) och inte springer runt med en massa aquilas osv. Om ni inte förstår vad jag pratar om är det hög tid för er att läsa på er om Horus Heresy! ;) Jag förväntar mig inte superb balans eller rättvisa vad gäller vilka arméer som får fieldas, men ser på det hela mer som en en- (eller två)dagars kampanj med en del restriktioner men också mycket frihet. Så länge något fanns under heresytiden är det fritt fram att spela det. Om du/ni är osäkra kan jag svara på frågor här eller på mail: kinnunen663@hotmail.com

Inget krav på att listor ska skickas in i förväg men felaktiga listor kommer kan ge minuspoäng beroende på hur grovt felet är och behöver ändras i minsta möjliga mån. Så se till att korrekturläsa era listor ;)
Angående hur mycket poäng... så vet jag faktiskt inte riktigt. Tänkte att vi tar en liten omröstning om det helt enkelt. En av anledningarna till att det är så långt kvar som ända till februari är för att de som fortfarande bara är i startgroparna eller rent av bara funderat på en 30k armé ska ges tid till att göra klart det. :)

Tankar och idéer? Skriv dem (men gärna inget om "buhu varför får jag inte spela Tau" osv, detta är 30k och det finns rätt gott om 40k turneringar annars ;) )

Så:
Var? Borlänge. Antagligen bridgens hus eller något större om vi blir många.
När? Någon helg i Februari, återkommer om exakt datum runt årsskiftet.
Hur? "Anything 30k goes" turnering/kampanj med fokus på spelarna snarare än spelandet ;)

Anmälda:
Robin Kinnunen

Obben
Inlägg: 11
Blev medlem: 28 aug 2010, 08:47

Re: Horus Heresy Borlänge

Inlägg av Obben »

Om det inte varit så sjukt långt mellan Lund och Borlänge så hade jag lätt kommit. 5000p Space Wolves som bara väntar på 30k-turneringar ju =)

Skriv svar