Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av Kaptenen »

Inget är spikat, men jag vet att det finns intresse och här är lite information:

Vi har som mål att arrangera en spelhelg, vi har bestämt när och var.
Idag har vi i arrangörsgruppen haft möte med de som driver restaurangen/vandrarhemmet/bowlinghallen där vi ska vara och vi känner att vi kan få till ett bra program till en bra kostnad.
Jepp det är dyrare än troligen alla andra turneringar i landet vid första anblicken, men vi har hotellsängar för alla deltagare och ett restaurangkök som fixar all mat, allt inbakat i samma pris.

Fokus kommer att vara på gemenskap och att ha kul tillsammans, att hinna se varandras arméer och hinna ta det lugnt och bara umgås med likasinnade.
En helg där vi njuter av hobbyn, god mat och dryck, sover gott och har trevligt tillsammans i en avslappnad miljö i fräscha lokaler!


Preliminärt upplägg:

Fredag 4/9
18:00 och framåt: Tjyvstart!
Frivilligt deltagande för de som vill vara på plats redan på fredagen.
Killteam, allmänt umgänge, barhäng och annat smått och gott för att komma i stämning

Lördag 5/9
08:00-09:00: Frukost för boende
09:00-09:30: Intro, upprop, genomgång etc.
10:00-13:00: Match 1
13:00-14:00: Lunch - Restaurangbuffé på tema 1, inkl. måltidsdryck
14:00-17:00: Match 2
17:00-18:00: Middag - Restaurangbuffé på tema 2, inkl. måltidsdryck
18:00-21:00: Match 3
21:00- Pubkväll, fritt spel, allmänt umgänge
21:30: Gotlands Bryggeri håller i Ölprovning!

Söndag 6/9
08:00-09:00: Frukost för boende
09:00-12:00: Match 4
12:00-13:00: Lunch - Restaurangbuffé på tema 3, inkl. måltidsdryck
13:00-13:30: Avslutningscermoni med prisutdelning

- Alla detaljer för själva turneringen, såsom poäng, eventuella restriktioner etc. bestäms senare.
- Det kommer hela tiden, i samma lokal, att finnas 5 bowlingbanor stående till deltagarnas förfogande
- Självklart ingår fritt kaffe
- Vi hämtar och lämnar de som behöver det på flygplatsen och i hamnen
- Bastu finns
- Lokalen har restaurang, kiosk, bar och fullständiga rättigheter. Vi planerar inget fylleslag, men det kan vara gott med en bira, ett glas vin eller något annat.
- Boendet är även det i samma lokal och håller en okej hotellstandard, utöver att toaletter och duschar finns i korridoren och inte på rummen, därför får de inte kalla boendet för hotell utan istället vandrarhem.
Exempel på rum, just detta är familjerummet med 4 bäddar:

Bild

- Preliminärt antal platser i turneringen: 40 (vi har inte mätt upp om det ryms 20 bord ännu)
- Boendet har 47 bäddar, så för den som vill ta med en respektive och boka ett dubbelrum så kommer det att gå bra. Flera deltagare kommer att vara från Visby och sova hemma, så rummen räcker till.

Priserna kommer att bli lite olika beroende på paket, men hamna ungefär så här:
1: Fre-Lör-Sön
- Del i dubbelrum, 2 övernattningar, Lör: Frukost+Lunch+Middag, Sön: Frukost+Lunch, deltagande i turneringen: 1200kr.

2: Lör-Sön
- Del i dubbelrum, 1 övernattning, Lör: Lunch+Middag, Sön: Frukost+Lunch+Middag, deltagande i turneringen: 900kr.

Om det finns intresse att ta med respektive/vän/större barn etc. till en skön helg i Visby så kommer vi att ha förmånliga priser för det också:
3: Nej nej jag spelar inte, jag är bara här som moraliskt stöd åt han där borta som kastar sina tärningar i väggen
- Som 1, med mat, ingen turnering: 800kr
- Som 2, med mat, utan turnering: 500kr
- Som 1, utan mat, utan turnering : 600kr
- Som 2, utan mat, utan turnering: 300kr

Det är mycket kvar att fila på, men vi tror på detta och kommer att genomföra det, om inte:
- Vi råkat lägga det precis samtidigt som någon av de stora turneringarna - har vi gjort det?
- Vi inte når över smärtgränsen på 20 deltagare
_____________________

Det går inte att anmäla sig ännu, men det går absolut att ge oss tips och idéer, att påvisa intresse, komma med konstruktiva synpunkter etc.

Det går även finfint att heja på oss, vi har i dagsläget många bord med temad terräng som måste fixas. :mrgreen:
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 8 gånger.

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av Silvertejp »

Till och med jag som fattig student blir ju sugen!

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av Naz87 »

Tjejen vill åka till gotland, jag vill kasta tärningar i väggen. Detta är perfekt!

Användarvisningsbild
msg
Inlägg: 270
Blev medlem: 30 dec 2013, 14:42
Ort: karlstad

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av msg »

Låter skitkul tycker jag... ska försöka dra med mig ett lass spelare från Värmland ;)
********************
Iyanden
Orks

Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av Serpent »

Med nya upplägget blir jag mer och mer sugen att åka till ön! Heja!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av Kaptenen »

Inget spikat ännu, men vi bygger bord ändå - det behöver vi hur det än blir.

Bord 01
Ichar IV - Imperial Hive World
"At the beginning of the Second Tyrannic War, it was infested with Genestealers. A genestealer cult, operating under the name, "the Brotherhood," instigated a rebellion on the planet that caught the attention of Inquisitor Agmar. The Brotherhood had control of the planet by the time Agmar arrived in the system. The inquisitor petitioned the Space Marine chapter, the Ultramarines, to help put down the rebellion. Marneus Calgar, chapter master of the Ultramarines, arrived 39 days later aboard the space marine battle barge, Octavius. Eventually, with the combined support of the Ultramarines, PDF forces and the Imperial Guard, the inquisition successfully destroyed the invasion and cleansed the planet of all Genestealers"
-Lexicanum

WIP

Bild
Senast redigerad av 2 Kaptenen, redigerad totalt 17 gång.

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av L3go »

Jag vet inte vad jag ska säga.. Det väckte min målningslust till max. :wub:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av Röde »

Helrätt!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av Denkan »

Omg...
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Spelhelg i Visby, (4)5/9 - 6/9, infotråd

Inlägg av Kaptenen »

Ännu inget spikat, men lite mera info om läget

Avtalet med ägaren till lokalen vi ska vara i börjar ta form!
Programmet kommer att vara som i första posten, exakt kostnad hamnar i den regionen.

Intresset verkar stort! Idag när vi hade möte med arrangörsgruppen så insåg vi att 40 platser nog kommer att ryka fort, vi har alla fått indikationer från flertalet vänner från verkligheten eller från forum och grupper online att de vill komma och lira. Ovanpå det så finns det såklart en rad öbor som vill spela nu när det vankas spelhelg på hemmaplan.
Våra initiala farhågor om att det inte dyker upp folk ser det ut som att vi kan ignorera. Kul! :mrgreen:

Som det ser ut nu så kommer vi att lira med 1850p och ha väldigt få restriktioner.
Det kommer inte att finnas några rankingpoäng att hämta och det kommer att vara 18-års gräns.
Det blir en hobbyhelg för vuxna spelare, men fluff i sinnet och fluff på bordet.

Schemat kring 3-timmars matcherna är lagt med 60min lunch, 60min middag och fritt spel efter de 3 lördagsmatcherna, så det gör inget alls om någon behöver 10-15 minuter extra för att avsluta sina matcher - åker någon ända till Gotland för att lira på en fluffhelg så ska det inte bli smolk i bägaren för att tiden gick ut innan runda 6 fått sin episka upplösning.
Hämta en tallrik från buffén (i samma rum) och lira klart för tusan!

Vi vill ha en avslappnad och skön stämning och vi tror att vi kan hitta 40 spelare som vill lägga en helg på att spela på det här sättet i en miljö med fina bord, god mat och bra faciliteter.
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 8 gånger.

Skriv svar