Tournament of lost souls Borlänge 7/4

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Tournament of lost souls Borlänge 7/4

Inlägg av Neth_Oni »

I ren irritation av att inte kunna åka till gothcon i år och i vetskap om att detta gäller några fler också så har jag bestämt att det är bäst att hålla i en egen liten turnering för oss som är kvar i dalarna (eller nära nog ^^) över påsk.

1500pts är det tänkt med 3 matcher på lördagen den 7e april . Inget målat krav men målningspoäng tillkommer fast enligt en ny mall. Poängsystemet kommer inte vara vinst-oavgjort-förlust utan beroende på hur mycket man vinner/förlorar med. Senaste Swefaq kommer användas men ingen komp.

Missions, målningsmall och poängsystem kommer senast innan sista dag att anmäla lista, förutsatt att tillräckligt många är anmälda. Annars avbryter jag bara och hittar på ngt annat till påsk.

Kommer kosta 20:-/person


Målningsmall
Allt målat och basat - 3p
Allt är wysiwyg - 1p
Squad markings - 1p


Missions
Poängskala
Primary
*Oavgjort - 2-2
*Vinst med 1 - 3-1
*Vinst med 2+ - 4-0

Secondary
*Oavgjort - 1-1
*Vinst - 2-0

Kill points
*Oavgjort - 1-1
*Vinst med 1+ - 2-0

Mission #1 "Outbreak of war"
Deployment: Dawn of war

Primary: 4 objectives 12" från varandra och från kanterna, roll off om vem som sätter ut först.

Secondary: Döda motståndarens dyraste HQ.


Mission #2 "Breakthrough"
Deployment: Pitched battle

Primary: Få in fler enheter (ej dedicated transports) i motståndarens deployment zone än han har i din.

Secondary: 2 objectives 18" från kortsidorna längs mittlinjen.


Mission #3 "Loot"
Deployment: Spearhead

Primary: 12 "objectives" eller markers ska placeras på bordet (inga begränsningar). En scoring unit som någon gång under sin movement kommer i kontakt med en eller flera markörer plockar upp dessa (gäller ej om de sitter i en transport). När enheten dör/flyr så tappar de alla markörer inom 2" från någon modell i enheten innan de förflyttas.

Secondary: Quarters. Man kontrollerar en quarter om man har en scoring unit med minst 50%, och inga motståndare inom den quartern.


Schema
9.30 - 10.00 Samling/genomgång
10.00 - 13.00 Match 1
13.00 - 14.30 Lunch
14.30 - 17.30 Match 2
17.45 - 20.45 Match 3


Länk till originaltråden där jag även uppdaterar de som är anmälda:
http://www.createforum.com/borlangekonf ... ngekonflik

Länk till tråden som listorna ska/kommer läggas upp i (går bra att maila listan till mig så fixar jag det, kinnunen663@hotmail.com )
http://www.createforum.com/borlangekonf ... ngekonflik
Senast redigerad av 2 Neth_Oni, redigerad totalt 31 gång.

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: Tournament of lost souls Borlänge 7/4

Inlägg av Tirumbar »

Bra initiativ !
Mer turneringar åt folket !

Skulle jag inte på GothCon skulle jag dykt up !
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Tournament of lost souls Borlänge 7/4

Inlägg av Neth_Oni »

jo, detta är väl mest bara en liten turnering för oss stackare som av olika anledningar inte kan ta oss till spelfesten Gothcon i år

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Tournament of lost souls Borlänge 7/4

Inlägg av Neth_Oni »

bara lite mer än 2h kvar innan anmälan stängs och platser kvar, vet att det kliar i era tärningsfingrar ;)

Skriv svar