DFC 2012

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Jesusrosemus
Inlägg: 127
Blev medlem: 04 aug 2010, 13:15

Re: DFC 2012

Inlägg av Jesusrosemus »

jag har dock fundering angående deployment.

Du är medveten om att dawn of war och 12'' in från långsidorna är samma deployment va? ;)

Desutom undrar jag kommer det inte vara en enda av den nya deplöoymenten med halva brädet var fast från kortssidorna? Tyckte det hade varit trevligt att testa den nu när gw äntligen slängt in en ny deployment typ :P

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: DFC 2012

Inlägg av Tirumbar »

Jesusrosemus skrev:Desutom undrar jag kommer det inte vara en enda av den nya deplöoymenten med halva brädet var fast från kortssidorna? Tyckte det hade varit trevligt att testa den nu när gw äntligen slängt in en ny deployment typ
Näh fy och tvi ! Den är ju hemsk ! Skitjobbigt att böja sig över borden och härja.
Borden är ju alltid uppställda för "vanlig" deploy så en eller båda kortsidorna är ju sällan tillgänglig.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Olov
Inlägg: 125
Blev medlem: 23 jul 2010, 17:43

Re: DFC 2012

Inlägg av Olov »

Tirumbar skrev: Näh fy och tvi ! Den är ju hemsk ! Skitjobbigt att böja sig över borden och härja.
Borden är ju alltid uppställda för "vanlig" deploy så en eller båda kortsidorna är ju sällan tillgänglig.
Jag gillar faktiskt den deploymenten, rent spelmässigt. Och när jag tidigare varit på Direforze så har det varit rätt gott om plats runt borden, så just det går nog att fixa. Dock kommer jag inte riktigt överens med Vanguard Strike. Fy tusan!

lilleklegg
Inlägg: 186
Blev medlem: 06 jul 2011, 08:48

Re: DFC 2012

Inlägg av lilleklegg »

Själv är jag glad att slippa quarters.

Jesusrosemus
Inlägg: 127
Blev medlem: 04 aug 2010, 13:15

Re: DFC 2012

Inlägg av Jesusrosemus »

Joföresten jag har en del rätt viktiga wysiwyg frågor!

space marines har bolters samt bolt pistol måste det visas på modellerna?
granater måste det visas?

eftersom inte det finns några regeltekniska skillnader på chainsword och vanliga ccw är det då tillåtet att andvända tillexempel yxor på sina marine serganter och liknande? och är det okej sålänge man inte målat vapnen som power weapons eller hur gäller det?

Sen undrar jag måste alla ens rhinos ha grund storm boltern synlig?

Rashia
Inlägg: 265
Blev medlem: 16 jun 2011, 19:09
Ort: Örebro

Re: DFC 2012

Inlägg av Rashia »

Självaste WYSIWYG brukar inte vara så stenhårt. Men har man något special så borde det klart synas på modellen.

lilleklegg
Inlägg: 186
Blev medlem: 06 jul 2011, 08:48

Re: DFC 2012

Inlägg av lilleklegg »

Jesusrosemus skrev:Joföresten jag har en del rätt viktiga wysiwyg frågor!

space marines har bolters samt bolt pistol måste det visas på modellerna?
granater måste det visas?

eftersom inte det finns några regeltekniska skillnader på chainsword och vanliga ccw är det då tillåtet att andvända tillexempel yxor på sina marine serganter och liknande? och är det okej sålänge man inte målat vapnen som power weapons eller hur gäller det?

Sen undrar jag måste alla ens rhinos ha grund storm boltern synlig?
Som Rashia säger så brukar det inte vara så kinkigt med just granater, pistols, bolters och chainswords. Så länge figurerna har antingen bolters eller pistols och ccw. Samma med storm bolters/combi bolters på rhinos, ingen fara om det saknas.

När det kommer till power weapons så bör nog figurerna ha det power weapon som listan säger. Men
jag kan inte se att det skulle vara något problem så länge man är tydlig med vad det är.

Olov
Inlägg: 125
Blev medlem: 23 jul 2010, 17:43

Re: DFC 2012

Inlägg av Olov »

Just Rhino stormboltern kan ju vara bra att ha för LoS ändamål kan jag tycka, men om du istället väljer en annan punkt, tex. en av kupolerna och kör på samma hela tiden så är det nog lugnt. Jag ser inget problem med att spela så i alla fall.

Sen vet jag inte om jag missförstår dig, men det låter lite som att du tänker använda en Poweraxe (förmodligen målad i metallfärg?) som ett chainsword? Det beror helt på vad du har annars i armén. Om du har andra Power axes skulle jag ju avråda från det, men, som tidigare svar så är det nog helt ok bara du är tydlig med vad allt är för nåt. En gyllene regel kan vara att inget i din armé ska kunna förväxlas med något annat.

Jesusrosemus
Inlägg: 127
Blev medlem: 04 aug 2010, 13:15

Re: DFC 2012

Inlägg av Jesusrosemus »

Okidoki tack för svaren :)

Olov ja precis som du säger så har min kompis tillexempel yxor på sina serganter (men inga power weapons och alla yxor är målade i metall bara) och undrar om man kan använda dom yxorna som sergantens chainsword.

Sen har jag en liknande grejj jag har chainsword på alla mina sergant modeller utom en som har ett power sword men den är målad metall bara. (jag har inga power weapons alls i listan) och undrar om jag måste byta arm eller göra en ny modell för det?

Rhino biten så har alla rhinos i armén en ''kupol'' men bara typ en har storm boltern.
Undrar om man då bara kan mäta därifrån som sagt eller om man måste trycka dit en på varje :P

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: DFC 2012

Inlägg av Tirumbar »

Så lite pepp pepp !

Bara 25+ gubbar kvar att måla :)
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Skriv svar