Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013

Inlägg av DHettNeck »

kraftman skrev:Det kan bli mycket svårt att klara flera uppdrag i uppdrag 2, särskilt Blitzkrieg om nu enheter inte får uppfylla mer än ett uppdrag var !

Man får ju tänka på att enheter lär försvinna under spelets gång. Jag tror att där det står 4+ eller alla enheter + HQ kan ersättas med fler än motståndaren för att göra det enkelt.

Skulle man välja Battlefield control, Blitzkrieg och Against the odds så krävs ju 9 enheter varav 5 inte får vara transporter, utan måste vara scoring.. så det vore ju snällare om man kan uppfylla flera uppdrag med samma enhet eller att det inte behöver vara scoring.

Visst är det svårt. Men uppdragen har varit spikade länge och sånna saker skall man ta med i beräkningarna när man gör sin lista ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013

Inlägg av DHettNeck »

Karaghul skrev:En liten fråga som har dykt upp inför inköp av tågbiljett:

Kommer det vara någon i lokalerna på fredagen, och finns det möjlighet att sova där då, eller får man helt enkelt se till att komma dit på lördagen?
(För isf. blir det betydligt knasigare med tåget).

Tackar på förhand för svaret

//Hugo
Det kommer vara andra aktiviteter i huset på fredagen. Dock kan vi nog ordna så att folk får sova över i spelrummet om dom vill.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Meister
Inlägg: 121
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:25

Re: Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013

Inlägg av Meister »

Jag kan inte komma Är borta med jobbet (igen).

Karaghul
Inlägg: 172
Blev medlem: 02 dec 2012, 18:10

Re: Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013

Inlägg av Karaghul »

DHettNeck skrev:quote]

Det kommer vara andra aktiviteter i huset på fredagen. Dock kan vi nog ordna så att folk får sova över i spelrummet om dom vill.

Bra bra, tack för svaret!

En sista fråga, kanske lite dum, men lika bra att dubbelkolla.

"Prisutdelning söndag 1615".

Hur stor är risken att schemat blir skapligt försenat på söndagen?
I vissa turneringar är det större fokus på att följa schemat...osv, i andra mindre (inge fel på varken ena eller andra, men bra att veta ifall att man ska boka ett senare tåg "just in case"). :)

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013

Inlägg av kraftman »

kraftman skrev:
Det kan bli mycket svårt att klara flera uppdrag i uppdrag 2, särskilt Blitzkrieg om nu enheter inte får uppfylla mer än ett uppdrag var !

Man får ju tänka på att enheter lär försvinna under spelets gång. Jag tror att där det står 4+ eller alla enheter + HQ kan ersättas med fler än motståndaren för att göra det enkelt.

Skulle man välja Battlefield control, Blitzkrieg och Against the odds så krävs ju 9 enheter varav 5 inte får vara transporter, utan måste vara scoring.. så det vore ju snällare om man kan uppfylla flera uppdrag med samma enhet eller att det inte behöver vara scoring.


Visst är det svårt. Men uppdragen har varit spikade länge och sånna saker skall man ta med i beräkningarna när man gör sin lista
Synd att du har svårt att ta konstruktiv kritik ! Lite omoget kan jag tycka...

Jag tror att många listor kommer ha problem med det här uppdraget och det blir tråkigt då vissa val inte kommer användas. Då försvinner ju idéen med alternativa uppdrag ! Annars tycker jag att det var en kul idé...

Det hade inte varit så svårt att ta upp frågan på plats och göra en snabb omröstning...men men, du vet väl bäst som spelande arrangör ;)

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013

Inlägg av fjugin »

kraftman skrev:Synd att du har svårt att ta konstruktiv kritik ! Lite omoget kan jag tycka...

Jag tror att många listor kommer ha problem med det här uppdraget och det blir tråkigt då vissa val inte kommer användas. Då försvinner ju idéen med alternativa uppdrag ! Annars tycker jag att det var en kul idé...

Det hade inte varit så svårt att ta upp frågan på plats och göra en snabb omröstning...men men, du vet väl bäst som spelande arrangör ;)
Efter att uppdrag är spikade, och definitivt efter att listor är inskickade, ska inte ändringar göras, oavsett om en majoritet vill det. Folk har räknat med att uppdragen ser ut på ett visst sätt när de byggt sina listor. Det är lite som att precis innan en turnering ska börja rösta igenom att vendettor inte är flyers. Det är inte okej att ändra regler/missions i ett läge där folk inte har en chans att korrigera sin lista.

Föreslå ändringen för din motståndare för detta mission istället.
Senast redigerad av 2 fjugin, redigerad totalt 10 gång.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013

Inlägg av DHettNeck »

Meister skrev:Jag kan inte komma Är borta med jobbet (igen).
Vad heter du?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013

Inlägg av DHettNeck »

kraftman skrev:
kraftman skrev:
Det kan bli mycket svårt att klara flera uppdrag i uppdrag 2, särskilt Blitzkrieg om nu enheter inte får uppfylla mer än ett uppdrag var !

Man får ju tänka på att enheter lär försvinna under spelets gång. Jag tror att där det står 4+ eller alla enheter + HQ kan ersättas med fler än motståndaren för att göra det enkelt.

Skulle man välja Battlefield control, Blitzkrieg och Against the odds så krävs ju 9 enheter varav 5 inte får vara transporter, utan måste vara scoring.. så det vore ju snällare om man kan uppfylla flera uppdrag med samma enhet eller att det inte behöver vara scoring.


Visst är det svårt. Men uppdragen har varit spikade länge och sånna saker skall man ta med i beräkningarna när man gör sin lista
Synd att du har svårt att ta konstruktiv kritik ! Lite omoget kan jag tycka...

Jag tror att många listor kommer ha problem med det här uppdraget och det blir tråkigt då vissa val inte kommer användas. Då försvinner ju idéen med alternativa uppdrag ! Annars tycker jag att det var en kul idé...

Det hade inte varit så svårt att ta upp frågan på plats och göra en snabb omröstning...men men, du vet väl bäst som spelande arrangör ;)
WTF?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013

Inlägg av DHettNeck »

Karaghul skrev:
DHettNeck skrev:quote]

Det kommer vara andra aktiviteter i huset på fredagen. Dock kan vi nog ordna så att folk får sova över i spelrummet om dom vill.

Bra bra, tack för svaret!

En sista fråga, kanske lite dum, men lika bra att dubbelkolla.

"Prisutdelning söndag 1615".

Hur stor är risken att schemat blir skapligt försenat på söndagen?
I vissa turneringar är det större fokus på att följa schemat...osv, i andra mindre (inge fel på varken ena eller andra, men bra att veta ifall att man ska boka ett senare tåg "just in case"). :)
Vi siktar på att hålla schemat så gott det går.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013

Inlägg av Katarsis »

DHettNeck skrev:
Meister skrev:Jag kan inte komma Är borta med jobbet (igen).
Vad heter du?
Martin Hemström
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar