Diskussion kring kompens inverkan på turneringsresultat

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
sourpus
Inlägg: 244
Blev medlem: 07 jul 2009, 10:04

Re: Hur ska kompen påverka turneringsresultaten

Inlägg av sourpus »

instämmer i det DHettNeck instämmer i.. :)

dags för ett GonkaCon, kanske? ;)
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Hur ska kompen påverka turneringsresultaten

Inlägg av egge »

Vi får inte glömma att det skall vara genomförbart också. Allting måste hela tiden jämföras med arrangörens villighet/möjlighet att göra mer komplicerade lottningar. Enkelt system = mindre fel. Enkelt system är inte detsamma som ett enkelt system för alla.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Hur ska kompen påverka turneringsresultaten

Inlägg av HeadWar »

Som vanligt är det arrangören som bestämmer, och passar det inte kan man låta bli att åka dit, och så får man arrangera något eget istället. :)

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Hur ska kompen påverka turneringsresultaten

Inlägg av speedfreek »

Jag trodde det hette komposition, inte kompensation...

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: Hur ska kompen påverka turneringsresultaten

Inlägg av pära »

det gjorde det i vår ungdom, ingen som är aktiv nu minns det typ ;)

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Hur ska kompen påverka turneringsresultaten

Inlägg av Jocke Rapp »

Därav mitt finurliga uttryck kompkompensation, för att visa att det är en kompensation man får av kompen (som kanske betyder komposition fortfarande, vem vet).
Komplicerat? Kompost?

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Hur ska kompen påverka turneringsresultaten

Inlägg av Delirium »

HeadWar skrev:Som vanligt är det arrangören som bestämmer, och passar det inte kan man låta bli att åka dit, och så får man arrangera något eget istället. :)
Är inte det här inlägget en smula ovidkommande i en tråd som specifikt frågar hur turneringar ska skötas?
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Hur ska kompen påverka turneringsresultaten

Inlägg av HeadWar »

Delirium skrev:
HeadWar skrev:Som vanligt är det arrangören som bestämmer, och passar det inte kan man låta bli att åka dit, och så får man arrangera något eget istället. :)
Är inte det här inlägget en smula ovidkommande i en tråd som specifikt frågar hur turneringar ska skötas?
Bättre så?

(Ändrade trådens titel.)

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Diskussion kring kompens inverkan på turneringsresultat

Inlägg av Delirium »

Lite bätte, men det är fortfarande en smula paradoxalt. Du är inte den ende som uttryckt åsikten att arrangören bestämmer (vilket jag håller med om till hundra procent) men vi kan inte samtidigt ha en diskussion om x och konstatera att vi inte har någon möjlighet att påverka x.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Diskussion kring kompens inverkan på turneringsresultat

Inlägg av Gonka Koff »

Alltså, det är väl underförstått att de som främst kommer att ha nytta av resultatet i denna tråd är just turneringsarrangörer. Därför var Headwars inlägg, precis som Delirium ganska ovidkommande. (Fast, det var en skön grej att utnyttja maktpositionen till att ändra trådens ämne så att den bättre passar inläggen! :D )

Eftersom den metod man använder sig av för att applicera komp kommer att ge en ganska stor påverkan på turneringens målsättning tycker jag att detta är en högst relevant diskussion.

Jag kan också tänka mig att om vi kommer överens om ett system och tränar på det mycket så blir det inte speciellt krångligt efter ett tag.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar