kompslutsatser fran touren.

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
Användarvisningsbild
n00bn

Re: kompslutsatser fran touren.

Inlägg av n00bn »

Skulliz skrev:
Imo: släpp tillbaks bilarna in i spelet!
n00bn likes this. Fordonskompen är extremt hård och den skrevs när en del arméer (nids och necrons bland annat) inte kunde göra bättre än repa lacken med sitt skytte. Nuförtiden ser annorlunda ut och man borde kunna släppa kanske ett gratis fordon till.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

På vilket sätt har Demoner och Nids fått det lättare mot fordon?

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

eeeh hiveguard ?

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Kan vi inte bara bestämma vilka listor folk får spela med. Typ att enda tillåtna armén på svenska turneringar är vanliga SM. Vara lite lagomsvenskt gott-och-blandat. Man får inte ha två modeller i armén med edentiskt wargear(enda undantaget boltgun, boltpistol). Inga två enheter får ha samma antal modeller i enheten. Detta borde lösa alla problem med kompen och äntligen har vi den perfekta lagom kladdiga svenska mellanbajsen som gör att alla kan bygga tokiga och varierade listor som kan tävla på en bra och tokig nivå ;)
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Yautja

Inlägg av Yautja »

Tadaotoko skrev:Kan vi inte bara bestämma vilka listor folk får spela med. Typ att enda tillåtna armén på svenska turneringar är vanliga SM.
Nää, Grey Knights, Space Wolves, Blood Angels och Imperial Guard.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

egge skrev:Vad pratar du om nu? 164 fordon i touren. En armé har inga fordon i spelet. Den finns inte ens representerad. En annan armé har extremt få fordon. Den finns inte heller representerad. Slutsats: För att kvalificera sig så skall du spela med en armé som kan ta fordon.
Nu håller jag inte riktigt med dig men det beror förmodligen på att du och jag har väldigt olika idé kring vad som är "en normal mängd fordon". Dessutom är tröskel-komp 10 på 1500pts i princip okompat (med undantag för att man sätter gummiband runt pungen på IG) så det är ganska få slutsatser man kan dra kring kompen av det här upplägget.

Det jag syftar på är att det är möjligt för de arméer som inte måste mecha sig att bygga foot-listor som är mer än kapabla att hantera mängden bilar som släpps in genom kompen. Exempelvis, shooty Logan Wing.

Om man å andra sidan väljer att ignorera behovet av att fylla sin lista med anti-tank uppstår så klart en obalans åt andra hållet men kompen kan ju inte göra så mycket åt att en spelare inte vill behöva spela med anti-tank vapen i sin lista. (annat än att då banna bilar helt)

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

cadelin skrev:eeeh hiveguard ?
Nu har jag bara spelat Nids en gång med förra codexen. Men att Zoans tappade Eternal, och Nids därmed har jätteproblem med Raiders tycker jag minskar skillnaden. Nu får jag dock hålla med om att Hive Guards är snorbra (även om jag tycker squad 1 kompar lite för hårt), men dom fuckar upp Nids ballaste Force slot på samma gång. Min CP-allergi fuckar upp det för mig får väl erkännas.

SM armeer har i regel väldigt lätt att trolla in antimech vapen utan alltför mycke komstraff (överlag), vilket kan få mechtunga listor att känna sig pungsparkade kan jag tro.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Det sägs alltså att wolfs klarar sig bra utan fordon? Alltså tillför fordon mindre för dem och borde kompas snällare än för andra! :D (ironi)

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

angående GH: -2 flagga och minus 3 om det finns Fist låter vettigt. Kanske 1 mer minus i grund också.
Sen borde gående wg ses över. Alla varianter av logan wings kompar för snällt. Eskalerande minus på missiler (CML + vanliga)?
En liten notis om kostnad för wg med Fist. Så är de sjukt billiga. Typ 12p billigare än chaos. 17p om man tar combimelta. B

Mutt

Inlägg av Mutt »

Om det nu är loganwings som är problemet, varför sätts inte mer minus på logans Wings bara?

Skriv svar