Ännu en mupp Egge komp ide!

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av Gonka Koff »

Jaha, en ny Egge-idé ... den måste jag såga ! :wub:

så får man -1 för varje armé som någon annan spelar
Jag tycker att det är jättekonstigt, alla spelar ju en arme, det blir ju då så att alla deltagare får ett minus som är samma som antalet spelare, minus ett (dig själv), -vad ska det vara bra för?

Man får också -1 för varje enhet som en annan spelare spelar
Vadå "som en annan spelare spelar", vilken spelare då? Vad har det för betydelse hur många enheter just den spelaren spelar?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av Papa D »

de konstigaste är att det inte har något med hårdhet att göra. Ganska troligt är till och med att man kommer straffas om man väljer udda units, för dessa kommer många välja. Så broadsides och riptides som folk inte kommer välja kommer kompa snällast =)

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av Gonka Koff »

Påstår du att du har fattat vad Egge skrivit nu eller ?

För övrigt är det du skrivit helt superkonstigt ... för om det är som du säger, så kommer likförbannat alla komma med Riptides!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av Johannesson »

Jag hade automatiskt byggt hårdast möjliga lista oavsett armé och hoppats någon annan tänkt annorlunda :)

Även om någon skulle ha samma måste det ju vara värt att ha de hårda sakerna. Finns ju absolut inga incitament att vara den som väljer de mjukare valen bara för att någon annan ska få chansen att spela med de hårdare ostraffat...
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av Halvar »

Johannesson skrev:Jag hade automatiskt byggt hårdast möjliga lista oavsett armé och hoppats någon annan tänkt annorlunda :)

Även om någon skulle ha samma måste det ju vara värt att ha de hårda sakerna. Finns ju absolut inga incitament att vara den som väljer de mjukare valen bara för att någon annan ska få chansen att spela med de hårdare ostraffat...
man kanske vill spela med något speciellt eller nytt?
Ja' än't bittä'!

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av egge »

Johannesson skrev:Jag hade automatiskt byggt hårdast möjliga lista oavsett armé och hoppats någon annan tänkt annorlunda :)

Även om någon skulle ha samma måste det ju vara värt att ha de hårda sakerna. Finns ju absolut inga incitament att vara den som väljer de mjukare valen bara för att någon annan ska få chansen att spela med de hårdare ostraffat...
Jag slår vad om att någon syster armé utan några dubletter kommer få bättre komp än tau.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av Gonka Koff »

Fan, Egge, -du skrev ju så slarvigt att jag inte fattar vad du menade.

Om jag kommer med Eldar, och 2 andra också gör det, -får jag -2 eller -3 av det?

Om jag har 3 Wave Serpents och de andra eldarspelarna har 2 respektive 4 Wave Serpents, får jag då -2, -3, -6 eller -9 för det?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av egge »

Det skall vara ondska!

Om det finns 3 andra Eldar spelare = -2 för varje spelare
totalt 9 Wave serpents = -8 till varje spelare.

Jag tror jag mycket lyckat kommer kunna rensa undan alla som vill ha en ultra seriös turnering med denna set-up 8-)

Edit: Och nej, jag har inte tänkt mer än kanske 2 minuter på detta system.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar