Ännu en mupp Egge komp ide!

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av egge »

Nu har jag en ny idé om en turnering som är tänkt att vara helt obalanserad men ändå väldigt kul.

1850 pts.
Varje match ger 20 poäng.
Målning ger upp till 30 poäng. 10 av dem är mallade så har man gjort minimalt jobb så får man 10 poäng. Annars rätt lätt att komma upp i 20.
Komp 0-50poäng:
Man gör sin lista. Sedan när turneringen faktiskt är så får man -1 för varje armé som någon annan spelar. Man får också -1 för varje enhet som en annan spelare spelar. Vissa val måste vara exakt likadana för att ge minus. Exempel Space marines tacticals, Kroots o s v. Så spelar man tau så kan man räkna med mer minus än om man spelar Orks. Sister of battles borde nog funka rätt hyggligt också. Jag tror inte heller att folk skulle ha med sina broadsides allies (förlåt, jag menar tau allies).

Jag tror vi skulle se helt sjukt varierande listor. Inte så löjligt obalanserade listor som det spelas med just nu.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

bjorn
Inlägg: 248
Blev medlem: 12 okt 2008, 08:52

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av bjorn »

Låter DöFräckt!

//Björn

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av Asplund »

Tummen upp!

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av Serpent »

Kul att spela Chaos. Två Troopsval, stor chans till variation...

Sen blir det ju väldigt känsligt för lottningen. Men som du säger så skulle väl mängden Taubarn som allierat sig med gudvetvad minska i antal.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av Flogger »

Serpent skrev:Kul att spela Chaos. Två Troopsval, stor chans till variation...

Sen blir det ju väldigt känsligt för lottningen. Men som du säger så skulle väl mängden Taubarn som allierat sig med gudvetvad minska i antal.
Sist jag kollade har Chaos typ en miljon troop val då du kan ha olika marks till alla enheter och på så sätt komma undan att möta dubbleringar. Tar man bara 10-manna kultister får man ju skylla sig själv.

Tycker det låter hur bra som helst Egge! Riktigt fräckt! :D
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av Zurken »

Låter väldigt konstigt, men jag ser det gärna testas en gång innan jag dömer ut det.
Alexander Merinen

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av frigobben »

Låter ball. Kan ge upphov till ett spännande meta dock, där det ju såklart kan betala sig att välja standardosten, om nu alla andra försöker köra varierat.

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av frigobben »

Tyckte annars upplägget på senaste Flabbergast blev riktigt bra om man skall få till varierade listor. Målningen kunde premieras ytterligare bara.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av egge »

Serpent skrev:Kul att spela Chaos. Två Troopsval, stor chans till variation...

Sen blir det ju väldigt känsligt för lottningen. Men som du säger så skulle väl mängden Taubarn som allierat sig med gudvetvad minska i antal.
Mjae...det är ju väldigt troligt att Chaos Space marines skulle hamna i snällare gruppen och då måste man välja exakt samma kitt och antal som någon annan spelare för att det skall bli exakt.

Sedan finns ju givetvis någon gräns någonstans men det hade nog varit ett ballt system som faktiskt tvingat deltagare att faktiskt inte åka dit och vara så tävlingsinriktade...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

War_Cry
Inlägg: 191
Blev medlem: 10 sep 2009, 10:07

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Inlägg av War_Cry »

Tycker att det låter som en lysande ide!

Skriv svar